Kul att kunna glädja er med min conekörning. Den bjuder jag på.
Bara att erkänna. Redan i miniracer stadiet på 60talet så var det Ronnie som körde och jag som byggde.
Nu har Ronnie visat att han också bygger.
Skall bli riktigt intresant att se hur denna bil kan ta sig runt på Kinnekulle nu.
Håller tummarna att allt håller nu.
Ronnie: Du är väll utrustad med en HCV och reservrem nu?
Bosse wrote:Kul att kunna glädja er med min conekörning. Den bjuder jag på.
Bara att erkänna. Redan i miniracer stadiet på 60talet så var det Ronnie som körde och jag som byggde.
Nu har Ronnie visat att han också bygger.
Skall bli riktigt intresant att se hur denna bil kan ta sig runt på Kinnekulle nu.
Håller tummarna att allt håller nu.
Ronnie: Du är väll utrustad med en HCV och reservrem nu?
Bosse
Var lugn Bosse. HVC och extra rem ligger i bilen.
Har låtit en firma kontrollerat att lamdan funkar som den ska och bränsletrycket över hela registret . Bilen går nu lite fett, men det får vara så. Bätter fet än kass.
Ronnie är mycket nöjd med prestanda vid bankörning/slalom enligt första rapport per telefon.
Underbart att allt funkade så klockrent med kompressor sats och bil.
968 CS-SC kommande GT3 killer
Bosse
Bosse wrote:Ronnie är mycket nöjd med prestanda vid bankörning/slalom enligt första rapport per telefon.
Underbart att allt funkade så klockrent med kompressor sats och bil.
Bosse
Ja det är som Bosse redan skrivit om. Det är en helt annan bil främst vid bankörning. Rakstäckan innan bron på Kinnekulle var man uppe på 4:ans växel utan kompressor, nu måste 5:an i ungefär där de står med målflaggan och det bara ökar hela tiden upp mot bron. Bilar som jag inte haft en chans att hänga med tidigare banmöten blev frånåkta.
jonaslarsson wrote:
hamnar den inte väldigt lågt i varv då vid uppväxling? Jag brukar växla vid 7000 men min effekt ligger mellan 5000-7000
Om jag nu fattat Ronnie rätt så finns kraften med "Raptor SC" redan vid 4000 rpm.
Bosse
Det är som Bosse redan sagt. Bra med kräm redan under 4000 varv och det planar ut mellan 6000-6500 varv.
Får se hur det blir på en bana som har annan sträckning än Kinnekulle. Kinnekulle har ju relativt korta raksträckor.
Snygg delal Bosse. Skulle ha enbart text i vitt för att matcha Club Sport loggan.
JohanLindh wrote:Var köpte du den schysta växelspaken i aluminium? Riktigt bra sång i din motor! (vi träffades i Kinnekulle 5/6, gul 968CS)
Hälsningar
Johan
Om du menar 996 knoppen som är på bifogad bild, så var det en som sålde på nätet. Jag vet inte vad en knopp kostar på porschecenter, men jag gav 800 kr.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.