968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#241 Post by patand »

Pehr Johnsson wrote:Synnd att ingen berättade för honom att man skulle runt konerna och inte ÖVER dem :twisted: :twisted:
SYND? Det var väl tur det, annars hade vi aldrig haft så roligt åt Bosses körning som vi har nu! :roll: :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#242 Post by Bosse »

Kul att kunna glädja er med min conekörning. Den bjuder jag på.
Bara att erkänna. Redan i miniracer stadiet på 60talet så var det Ronnie som körde och jag som byggde.
Nu har Ronnie visat att han också bygger.
Skall bli riktigt intresant att se hur denna bil kan ta sig runt på Kinnekulle nu.
Håller tummarna att allt håller nu.
Ronnie: Du är väll utrustad med en HCV och reservrem nu?

Bosse

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#243 Post by Jappe »

Bosse wrote:Kul att kunna glädja er med min conekörning. Den bjuder jag på.
Bara att erkänna. Redan i miniracer stadiet på 60talet så var det Ronnie som körde och jag som byggde.
Nu har Ronnie visat att han också bygger.
Skall bli riktigt intresant att se hur denna bil kan ta sig runt på Kinnekulle nu.
Håller tummarna att allt håller nu.
Ronnie: Du är väll utrustad med en HCV och reservrem nu?

Bosse
Var lugn Bosse. HVC och extra rem ligger i bilen.

Har låtit en firma kontrollerat att lamdan funkar som den ska och bränsletrycket över hela registret . Bilen går nu lite fett, men det får vara så. Bätter fet än kass. :wink:

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#244 Post by Bosse »

Ronnie är mycket nöjd med prestanda vid bankörning/slalom enligt första rapport per telefon.
Underbart att allt funkade så klockrent med kompressor sats och bil.
968 CS-SC kommande GT3 killer :twisted:
Bosse

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#245 Post by Jappe »

Bosse wrote:Ronnie är mycket nöjd med prestanda vid bankörning/slalom enligt första rapport per telefon.
Underbart att allt funkade så klockrent med kompressor sats och bil.
Bosse
Ja det är som Bosse redan skrivit om. Det är en helt annan bil främst vid bankörning. Rakstäckan innan bron på Kinnekulle var man uppe på 4:ans växel utan kompressor, nu måste 5:an i ungefär där de står med målflaggan och det bara ökar hela tiden upp mot bron. Bilar som jag inte haft en chans att hänga med tidigare banmöten blev frånåkta. 8)

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#246 Post by jonaslarsson »

hur långt varvar du den?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#247 Post by Jappe »

jonaslarsson wrote:hur långt varvar du den?
Inte över 6500 varv. Växlar vid ca 6000 varv.

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#248 Post by Bosse »

Jappe wrote:
jonaslarsson wrote:hur långt varvar du den?
Inte över 6500 varv. Växlar vid ca 6000 varv.
Då blir hastigheten följande:
6000 rpm 6500 rpm
3 an 127 km/h 140 km/h
4 an 165 km/h 180 km/h
5 an 203 km/h 220 km/h
6 an 235 km/h 255 km/h

Som info-
Bosse.

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#249 Post by jonaslarsson »

Jappe wrote:
jonaslarsson wrote:hur långt varvar du den?
Inte över 6500 varv. Växlar vid ca 6000 varv.
hamnar den inte väldigt lågt i varv då vid uppväxling? Jag brukar växla vid 7000 men min effekt ligger mellan 5000-7000
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#250 Post by Bosse »

jonaslarsson wrote:
Jappe wrote: Inte över 6500 varv. Växlar vid ca 6000 varv.
hamnar den inte väldigt lågt i varv då vid uppväxling? Jag brukar växla vid 7000 men min effekt ligger mellan 5000-7000
Om jag nu fattat Ronnie rätt så finns kraften med "Raptor SC" redan vid 4000 rpm.
Bosse

Image

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#251 Post by Jappe »

Bosse wrote:
jonaslarsson wrote: hamnar den inte väldigt lågt i varv då vid uppväxling? Jag brukar växla vid 7000 men min effekt ligger mellan 5000-7000
Om jag nu fattat Ronnie rätt så finns kraften med "Raptor SC" redan vid 4000 rpm.
Bosse

Image
Det är som Bosse redan sagt. Bra med kräm redan under 4000 varv och det planar ut mellan 6000-6500 varv.
Får se hur det blir på en bana som har annan sträckning än Kinnekulle. Kinnekulle har ju relativt korta raksträckor.
Snygg delal Bosse. Skulle ha enbart text i vitt för att matcha Club Sport loggan.

JohanLindh
NA-Poster
Posts: 38
Joined: 2010-06-06 19:23:02
Bilmodell: 968cs
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#252 Post by JohanLindh »

Var köpte du den schysta växelspaken i aluminium? Riktigt bra sång i din motor! (vi träffades i Kinnekulle 5/6, gul 968CS)

Hälsningar
Johan

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#253 Post by Jappe »

JohanLindh wrote:Var köpte du den schysta växelspaken i aluminium? Riktigt bra sång i din motor! (vi träffades i Kinnekulle 5/6, gul 968CS)

Hälsningar
Johan
Om du menar 996 knoppen som är på bifogad bild, så var det en som sålde på nätet. Jag vet inte vad en knopp kostar på porschecenter, men jag gav 800 kr.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#254 Post by Fredrik C »

Önskar en rapport från första provkörnigen snart :D .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

JohanLindh
NA-Poster
Posts: 38
Joined: 2010-06-06 19:23:02
Bilmodell: 968cs
Contact:

Växelspak

#255 Post by JohanLindh »

Nej, inte knoppen. Hela spaken du har med tidigare i tråden.

Hälsningar
/Johan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users