951 -87 | Nahpets
-
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Hej!
Angående guideplåten om det nu är den rostfria ni pratar om med insexskruvarna som sitter minst sagt fast.
Jag tog svetsen och värmde skruven ordentligt röd sen var det bara att stoppa i nyckel och lossa utan problem.
/Joakim
Angående guideplåten om det nu är den rostfria ni pratar om med insexskruvarna som sitter minst sagt fast.
Jag tog svetsen och värmde skruven ordentligt röd sen var det bara att stoppa i nyckel och lossa utan problem.
/Joakim
- Nahpets
- Addict
Hej!
Bra ... men lite sent ... ena svinet är kört
Skulle inte du kunna frälsa mig med dina svetskunskaper? Du håller väl till i Sthlm?
Vi har ju träffats och du vet ju att jag inte retar dig såsom Rikard älskar göra plus att jag är ofarlig.
Mvh
Stephan
Bra ... men lite sent ... ena svinet är kört

Skulle inte du kunna frälsa mig med dina svetskunskaper? Du håller väl till i Sthlm?
Vi har ju träffats och du vet ju att jag inte retar dig såsom Rikard älskar göra plus att jag är ofarlig.
Mvh
Stephan
- Nahpets
- Addict
Plockade idag ut de första fyra kolvarna.
De ser riktigt bra ut. Fina, glätta ytor utan beläggningar/korrosion.
Samtliga tätningsskydd är täta, förutom ett som hade en liten spricka sig.
Jag undrar om inte dessa varit bytta någon gång eftersom gummit är så mjukt och elastiskt. Oken är ju från en 93 års modell 928.
Något som fick mig att reagera var de kristallinliknande substanser som satt relativt hårt, men kunde petas bort med naglarna. Det var som socker.
Skulle en sådan bit lossna och sätta sig i de små loppen där vätskan flödar blir det garanterat problem.
Antagligen pga av för lång bytesintervalltid.
Bort med skiten och rensa med vatten. Här ska det bli rent. Blir tvungen att lossa crosslinesen och dubbelkolla här också.
Tätningsringarna ser och fina ut. Inga märken och har kvar sin kantiga profil.
Får ta mig en funderare om jag ska behålla dessa ändå.
Någon som kan ok som kan ge synpunkter?
De ser riktigt bra ut. Fina, glätta ytor utan beläggningar/korrosion.
Samtliga tätningsskydd är täta, förutom ett som hade en liten spricka sig.
Jag undrar om inte dessa varit bytta någon gång eftersom gummit är så mjukt och elastiskt. Oken är ju från en 93 års modell 928.
Något som fick mig att reagera var de kristallinliknande substanser som satt relativt hårt, men kunde petas bort med naglarna. Det var som socker.
Skulle en sådan bit lossna och sätta sig i de små loppen där vätskan flödar blir det garanterat problem.
Antagligen pga av för lång bytesintervalltid.
Bort med skiten och rensa med vatten. Här ska det bli rent. Blir tvungen att lossa crosslinesen och dubbelkolla här också.
Tätningsringarna ser och fina ut. Inga märken och har kvar sin kantiga profil.
Får ta mig en funderare om jag ska behålla dessa ändå.
Någon som kan ok som kan ge synpunkter?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- firefish
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 968CS
Är de mjuka så är de mjuka och då behöver du nog inte bekymra dig. Dammskydden lär du nog elda upp ändå när du kör lite bana
så den lilla sprickan har knappast någon betydelse.
Ska du klyva oken också eller har du redan gjort det?

Ska du klyva oken också eller har du redan gjort det?
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- Nahpets
- Addict
Klyva oken vågar jag mig inte på. Mina babybrembos ska man inte sära på enligt servicemanualen så jag håller mig ifrån sådant hokus pokus
.
Men än så länge ser det bra ut!
Får se hur det andra oket ser ut senare idag ...
Min största huvudbry är ... vilken färg jag ska ha på oket, gul nja ... röd snyggt ... svart praktiskt .
Använde Foiltec färg och den förlorade lyster efter några varma bandagar.
Blir väl till att pulverlackera skiten.
Ni som pulverlackerat, hur har ni gjort med PORSCHE loggan? GTSoken har ingen relieferad logga utan det krävs målarmall eller klisterlapp ... ???

Men än så länge ser det bra ut!
Får se hur det andra oket ser ut senare idag ...
Min största huvudbry är ... vilken färg jag ska ha på oket, gul nja ... röd snyggt ... svart praktiskt .
Använde Foiltec färg och den förlorade lyster efter några varma bandagar.
Blir väl till att pulverlackera skiten.
Ni som pulverlackerat, hur har ni gjort med PORSCHE loggan? GTSoken har ingen relieferad logga utan det krävs målarmall eller klisterlapp ... ???
- Nahpets
- Addict
Idag lyckades jag smita från dammsugningen efter maten ... ut på framsidan och ploppa ut fyra kolvar.
Detta oket var inte lika fint som det första. Lite mer kristaller samt tecken på att beläggen nypts fast mellan guideplåtarna. Det var nämligen "skarvmärken" från dessa. En annan indikation på att så var fallet var att ena oksidans kolvar hade en liten svart rand efter tätningsringarna.
Min amatörmässiga bedömning är följande ... häng med:
att någonstans på USAs västkust, närmare bestämt i Medford i delstaten Oregon finns en kille som heter Kenneth som kör en Porsche 928 GTS 93 årsmodell. Denne har med stor sannolikhet slarvat med servicen på sin bil. Vederbörande är antagligen ingen (hemma)mekaniker heller och snålar in på sin bil därför att:
1. Han kan inte byta bromsvätska själv, inte heller kan han bedöma skicket på oken. Med andra ord, ingen hardcore porsche fantast.
2. Han har ingen relation till sin mekaniker och är antagligen inget stamkund hos en heller. En gedigen ägare frågar hur det gick med servicen/reparationen. (En mekaniker med yrkesstolthet ger feedback på intrycket av skicket på bilen, speciellt en sportbil och absolut en porsche 928 GTS).
3. Han är inte villig att pröjsa servicen på bromsvätskebyten, vilket betyder att han har inte koll på serviceintervallen. För vem sparar på säkerhetsdetailjer??
4. Enligt hans utsago, så bad han mekanikern att ersätta dessa ok med nya, snyggare. Han vet inget som dessa skick. bara att de bromsade som de skulle när de väl satt på bilen.
Efter mina försdomsfulla påståenden ska jag nu skicka ett mail och fråga lite om hans bil och intresse och se hur rätt/fel jag var
.
Vidare...
Ut med samtliga kolvar . MEN vad händer?? Undertecknad tappar en 36mm kolv i backen. så den är bara att kassera. Blev ett litet jack .. precis där tätningsringen ligger och kramar.
Några mentala Chuck Norris örfilar senare sansade jag mig och bar in allt i badrummet. Tips till alla kuvade hemmamekare .... var tyst och helst osynlig. För då kommer ingen frågar vad som görs ... med smutsiga ok, lösa kolvar vars smuts hittar alla oåtkomliga ställen i badrummet.
Var på väg att ta bort den skadade crosslinen ... men nej nej ... skallen satt bra och satt fast, men 10ans nyckel började röra sig ändå... blir till att värma...
... jag fick förresten dammsuga i alla fall. F-n vad tråkigt det är ...

Detta oket var inte lika fint som det första. Lite mer kristaller samt tecken på att beläggen nypts fast mellan guideplåtarna. Det var nämligen "skarvmärken" från dessa. En annan indikation på att så var fallet var att ena oksidans kolvar hade en liten svart rand efter tätningsringarna.
Min amatörmässiga bedömning är följande ... häng med:
att någonstans på USAs västkust, närmare bestämt i Medford i delstaten Oregon finns en kille som heter Kenneth som kör en Porsche 928 GTS 93 årsmodell. Denne har med stor sannolikhet slarvat med servicen på sin bil. Vederbörande är antagligen ingen (hemma)mekaniker heller och snålar in på sin bil därför att:
1. Han kan inte byta bromsvätska själv, inte heller kan han bedöma skicket på oken. Med andra ord, ingen hardcore porsche fantast.
2. Han har ingen relation till sin mekaniker och är antagligen inget stamkund hos en heller. En gedigen ägare frågar hur det gick med servicen/reparationen. (En mekaniker med yrkesstolthet ger feedback på intrycket av skicket på bilen, speciellt en sportbil och absolut en porsche 928 GTS).
3. Han är inte villig att pröjsa servicen på bromsvätskebyten, vilket betyder att han har inte koll på serviceintervallen. För vem sparar på säkerhetsdetailjer??
4. Enligt hans utsago, så bad han mekanikern att ersätta dessa ok med nya, snyggare. Han vet inget som dessa skick. bara att de bromsade som de skulle när de väl satt på bilen.
Efter mina försdomsfulla påståenden ska jag nu skicka ett mail och fråga lite om hans bil och intresse och se hur rätt/fel jag var

Vidare...
Ut med samtliga kolvar . MEN vad händer?? Undertecknad tappar en 36mm kolv i backen. så den är bara att kassera. Blev ett litet jack .. precis där tätningsringen ligger och kramar.
Några mentala Chuck Norris örfilar senare sansade jag mig och bar in allt i badrummet. Tips till alla kuvade hemmamekare .... var tyst och helst osynlig. För då kommer ingen frågar vad som görs ... med smutsiga ok, lösa kolvar vars smuts hittar alla oåtkomliga ställen i badrummet.
Var på väg att ta bort den skadade crosslinen ... men nej nej ... skallen satt bra och satt fast, men 10ans nyckel började röra sig ändå... blir till att värma...
... jag fick förresten dammsuga i alla fall. F-n vad tråkigt det är ...

- Nahpets
- Addict
Fick svar idag av tidigare ägaren! Shit vad JAG HADE FEL !!Nahpets wrote: Min amatörmässiga bedömning är följande ... häng med:
Efter mina försdomsfulla påståenden ska jag nu skicka ett mail och fråga lite om hans bil och intresse och se hur rätt/fel jag var.

Hi Stephan, I have owned the 928 for about nine months now, I purchased it from the original owner and had it shipped across the country to me. The current mileage is 63,000, I have only put about 800 miles on it. I believe it was pretty well cared for by the original owner, but he hardly ever drove it for the last ten years, so it sat a lot. I don't know what brake work he had done, I'm guessing not much. I am not a mechanic myself, but I have and excellent mechanic, and I have recently spent about 7 thousand dollars to bring it up to excellent condition. I have had timing belt/water pump, motor mounts, all other belts, oil pan gasket, head gaskets, brakes front and rear, new tires, stereo, and other misc. things fixed. It is a pretty special 928, only a few hundred sold in North America in 1993, and it has one of a kind special order Hellbronze paint.(A special color available in some earlier years, but not offered in 1993). If you want to see pics of the car you can look it up on the "928 Registry" online, it is car number 51 of the early production run of 1993. Best regards, Kenneth
Dock hade jag ett rätt. Han mekar inte själv...

Se dennes länk så inser ni hur fel jag hade

If you read this Kenneth: Thanks for your quick answers helping a geek out!

Best regards
Stephan
- gurra
- Sponsor
Det framgår dock fortfarande inte om bromsoken varit ute på galej självmant och satt i sig annan dryck än renad bromsvätska!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nahpets
- Addict
Vilka jobbiga ord du använder. Var ju tvungen att kolla upp ...
Kan du detta utantill?
"Jag tror nog inte att oken är typiska omnivorer!"
Kan du detta utantill?
"Jag tror nog inte att oken är typiska omnivorer!"

- Nahpets
- Addict
Some time has passed ...
Körde Kinnekulle Ring tillsammans med http://www.gtkr.se" onclick="window.open(this.href);return false; den 26e juli. Träffade samtidigt på Anders Z här på forumet. Vi höll fanan högt mot mestadels Volvosar med galna stickers som påminde om ett visst kuratorbehov. Förutom en och annan driftande jävel var allt frid och fröjd och banvettet bra.
Övernattning på Kollängens vandrarhem http://www.kollangen.se" onclick="window.open(this.href);return false; (kan rekommenderas varmt) från 1785 ca 10 minuter från banan såg till att jag var utvilad inför dagen. Lite knäck var på väg i brallan då jag insåg att det fanns potential för ett avsnitt i "Det okända" när jag väl kom fram på natten innan D day, men även da ghosts var på semester.
we thank Thee.
Första gången för mig att bita i denna bana och den var riktigt rolig.
Dagen började med en blöt bana, som torkade upp mer och mer och vid lunchtid var det i princip torrt! För övrigt en riktigt bra ursäkt till varför jag blev konstant omkörd ...
Lite plugg på rejsas banskiss gav resultat. Första intrycket ... blinda kurvan efter målrakan ... scheisse vilket mentalt styrkeprov den innebar. Och kuperingen är ju underbar.
Till slut hittade jag flowet och bästa tid slutade på 1,05.6.
Passade på att använda min Qstarz 818x puck tillsammans med min uttjänta SE W610. Mjukvara från http://www.gpslaptiming.com/page.php?id=1&lang=eng" onclick="window.open(this.href);return false; . Funkar endast för tidtagning, inget snyggt laborerande som med Racechrono.
Banan upplevdes som snäll mot växellåda och bromsar.
Sistnämnda var lite tråkigt eftersom jag byggt mitt eget bromskylningssystem ... hur bra det nu blev ...
Genom att göra hål i original luftscoop och limma fast ca 60 mm plaströr samt svetsa fast enkla L-beslag på lämpligt kapade 2,5 tums avgasrör som jag fäste istället för luftsköldarna och däremellan fästa siliconslang typ 65-70 cm så fick jag mig ett temporärt luftsystem. Med svart vävtejp blockerade jag org. bromsscoop utblås.
Att ta bort dimljusen för att sätta in scoop tilltalade inte mig i dagsläget och jag ville veta hur bättre mina bromsar mår med en mer direkt kylning för att kunna ta sunda beslut framåt i tiden.
Bromskölden är kvar ... men denna ska bort senare.
Mina solida skivor börjar nu få små små sprickbildningar ... normalt eller inte? Någon som har samma tendens? De har inte gått mer än 300 mil.
Och igen ... denna servolja som hittar sin väg ut ... någonstans läcker det ... ser ut att vara i anslutning till pumpen
... jaja. Fortsättning följer.
Har kommit vidare i min bromsoksrenovering!
Min vänlige garagekamrat tillsammans med herr Svets lade loppa i insex skruv och sedan K-rautas lösviktsmutter a la M8. Såg ut som att den var 50 grader från att smälta, men skruven lossnade mycket lätt efter den helvetiska behandlingen. Nu ska det köpas okdelar, blästras och pulverlackeras.
En kvick titt på storlekskillnaderna gör att man blir tårögd av förhoppningar!
Min instrumentpaneldimmer påminde mig om att brandsläckare kan vara bra att ha!
Mitt under Kinnekulle ring körningen luktade bränd plast och eftersom det var en massa Volvos omkring mig så antog jag skrattandes att lukten kom från dem.
Väl inne i depån ser jag hur rök kommer ut ur instrumentpanelen
!
Kvickt ut, lyfter huv, men ingen fult (<---- halvtaskigt hiphoprim). Väl inne i cockpit ser jag att dimmerhjulet smält fast.
Ny från PC kostar 514 kr, en från eBay USA hamnade på 180 kr.
Ska också köpa två st enkilos brandsläckare från Jula.
Nu blir det Sviesta den 2a aug! Väl mött!
Mvh
Stephan
Körde Kinnekulle Ring tillsammans med http://www.gtkr.se" onclick="window.open(this.href);return false; den 26e juli. Träffade samtidigt på Anders Z här på forumet. Vi höll fanan högt mot mestadels Volvosar med galna stickers som påminde om ett visst kuratorbehov. Förutom en och annan driftande jävel var allt frid och fröjd och banvettet bra.
Övernattning på Kollängens vandrarhem http://www.kollangen.se" onclick="window.open(this.href);return false; (kan rekommenderas varmt) från 1785 ca 10 minuter från banan såg till att jag var utvilad inför dagen. Lite knäck var på väg i brallan då jag insåg att det fanns potential för ett avsnitt i "Det okända" när jag väl kom fram på natten innan D day, men även da ghosts var på semester.

Första gången för mig att bita i denna bana och den var riktigt rolig.
Dagen började med en blöt bana, som torkade upp mer och mer och vid lunchtid var det i princip torrt! För övrigt en riktigt bra ursäkt till varför jag blev konstant omkörd ...

Lite plugg på rejsas banskiss gav resultat. Första intrycket ... blinda kurvan efter målrakan ... scheisse vilket mentalt styrkeprov den innebar. Och kuperingen är ju underbar.
Till slut hittade jag flowet och bästa tid slutade på 1,05.6.
Passade på att använda min Qstarz 818x puck tillsammans med min uttjänta SE W610. Mjukvara från http://www.gpslaptiming.com/page.php?id=1&lang=eng" onclick="window.open(this.href);return false; . Funkar endast för tidtagning, inget snyggt laborerande som med Racechrono.
Banan upplevdes som snäll mot växellåda och bromsar.
Sistnämnda var lite tråkigt eftersom jag byggt mitt eget bromskylningssystem ... hur bra det nu blev ...

Genom att göra hål i original luftscoop och limma fast ca 60 mm plaströr samt svetsa fast enkla L-beslag på lämpligt kapade 2,5 tums avgasrör som jag fäste istället för luftsköldarna och däremellan fästa siliconslang typ 65-70 cm så fick jag mig ett temporärt luftsystem. Med svart vävtejp blockerade jag org. bromsscoop utblås.
Att ta bort dimljusen för att sätta in scoop tilltalade inte mig i dagsläget och jag ville veta hur bättre mina bromsar mår med en mer direkt kylning för att kunna ta sunda beslut framåt i tiden.
Bromskölden är kvar ... men denna ska bort senare.
Mina solida skivor börjar nu få små små sprickbildningar ... normalt eller inte? Någon som har samma tendens? De har inte gått mer än 300 mil.
Och igen ... denna servolja som hittar sin väg ut ... någonstans läcker det ... ser ut att vara i anslutning till pumpen

Har kommit vidare i min bromsoksrenovering!

Min vänlige garagekamrat tillsammans med herr Svets lade loppa i insex skruv och sedan K-rautas lösviktsmutter a la M8. Såg ut som att den var 50 grader från att smälta, men skruven lossnade mycket lätt efter den helvetiska behandlingen. Nu ska det köpas okdelar, blästras och pulverlackeras.
En kvick titt på storlekskillnaderna gör att man blir tårögd av förhoppningar!
Min instrumentpaneldimmer påminde mig om att brandsläckare kan vara bra att ha!
Mitt under Kinnekulle ring körningen luktade bränd plast och eftersom det var en massa Volvos omkring mig så antog jag skrattandes att lukten kom från dem.
Väl inne i depån ser jag hur rök kommer ut ur instrumentpanelen

Kvickt ut, lyfter huv, men ingen fult (<---- halvtaskigt hiphoprim). Väl inne i cockpit ser jag att dimmerhjulet smält fast.
Ny från PC kostar 514 kr, en från eBay USA hamnade på 180 kr.
Ska också köpa två st enkilos brandsläckare från Jula.
Nu blir det Sviesta den 2a aug! Väl mött!
Mvh
Stephan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
Skaplig tid.Nahpets wrote:Till slut hittade jag flowet och bästa tid slutade på 1,05.6.

Kullen är rolig och att hålla fart under först bron kräver att man har tungan rätt i mun. Har man inte riktigt rätt ingång under bron och vägrar släppa av så hamnar man som jag gjorde med högerhjulen lite utanför banan på andra sidan bron, riktigt spännade...

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- emm
- Addict
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
Jag måste säga att det är riktigt kul att läsa dina inlägg!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Nahpets
- Addict
Där vill man inte bort och gräva! En gång sniffade jag på näästan på curbsen. Chilly chillpatand wrote:Skaplig tid.Nahpets wrote:Till slut hittade jag flowet och bästa tid slutade på 1,05.6.
Kullen är rolig och att hålla fart under först bron kräver att man har tungan rätt i mun. Har man inte riktigt rätt ingång under bron och vägrar släppa av så hamnar man som jag gjorde med högerhjulen lite utanför banan på andra sidan bron, riktigt spännade...

Kul! Tack för visad uppskattningemm wrote:Jag måste säga att det är riktigt kul att läsa dina inlägg!

Det är körning igen snart: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6 ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; .
Dit ska jag!
Några fler som är sugna ?? Såg att en herr Andreas Andersson ska dit med en 951a. Någon som husrerar här?
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
Ursäkta om jag är tjatig men jag diggar ditt författarskap i denna tråd
, riktigt underhållande.
Kinnekulle måste nog återbesökas tror jag, kul bana som du säkert upplevde
. Tyvärr blir det inte i år för min del
.
Snygg lösning på bromskylningen
.

Kinnekulle måste nog återbesökas tror jag, kul bana som du säkert upplevde

Snygg lösning på bromskylningen

Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- Nahpets
- Addict
Bromskylningen påminner antagligen mycket om din du nämnde tidigare?
Ska bli spännande att prova och se hur det kommer att fungera på Mantorp och Sviesta.
Alltid roligt att kunna dela med sig och förhoppningsvis inspirerara/underlätta för andra!
Tittade lite på skinnet i bilen och skulle vilja putsa upp det och få en fräschare look. Någon som känner till produkter för rengöring, putsning och eventuellt färgning av skinn?
Jag fann en amerikansk leverantör som hade våra Porschefärger: http://www.leatherrepairkits.com/repair_kit.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; .
Haft mailkontakt. Det som är lite tråkigt är totala summan, ca 850 kr när produkten kostar ca 450 kr exkl frakt.
Tyvärr blir det inget Sviesta för mig den 2a aug pga av resa. Men det blir Kínnekulle ( http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6 ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;) den 11e aug.
Andra planerade träffar är Mantorp mitten av aug och kanske Gotland Ring med STACC i september.
Om någon från forumet ska dit så hör gärna av dig.

Ska bli spännande att prova och se hur det kommer att fungera på Mantorp och Sviesta.
Alltid roligt att kunna dela med sig och förhoppningsvis inspirerara/underlätta för andra!
Tittade lite på skinnet i bilen och skulle vilja putsa upp det och få en fräschare look. Någon som känner till produkter för rengöring, putsning och eventuellt färgning av skinn?
Jag fann en amerikansk leverantör som hade våra Porschefärger: http://www.leatherrepairkits.com/repair_kit.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; .
Haft mailkontakt. Det som är lite tråkigt är totala summan, ca 850 kr när produkten kostar ca 450 kr exkl frakt.
Tyvärr blir det inget Sviesta för mig den 2a aug pga av resa. Men det blir Kínnekulle ( http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6 ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;) den 11e aug.
Andra planerade träffar är Mantorp mitten av aug och kanske Gotland Ring med STACC i september.
Om någon från forumet ska dit så hör gärna av dig.