Här ser jag att min tråd halkat baklänges långt ner. Men nu har det iaf hänt grejer, årets vårträff är ju avklarad! Målet var ju att ta sig till kullen (som jag planerat dom senaste 5 åren men aldrig blivit av

), samtidigt kombinera det med lite slalom och träffande av forumfolket. En kombination som visade sig kanon (förutom för mina däck).
Bilen har varit snäll och klarat sig snudd på prickfritt, startar lätt och fint och även skött rollen som familjebil när jag max och erik svängde runt i lidköpingstrakterna. Det var riktigt längesedan jag åkte i baksätet, lite lågt i tak men det funkade i några mil

.
För att värma upp inför kullen så hade jag tidigare tjyvtränat på datorn med power and the glory och en 914/6. Tyckte faktiskt det hjälpte till att hamna i ett skapligt spår ganska kvickt. Det blev en del justerande av spåret och tempot under dagen, det är en klart lurig bana. Avåkningszonerna som får ringen att verka som en modern och sofistikerad bana gjorde att det blev lite försiktigt i vissa kurvor. Synd på en så trevligt bana. Men sträckningen är riktigt skoj, det var klart mer kuperat än vad jag förväntat mig.
Bilen hade småjusterats för att få bukt på överstyrning och var för dagen i oerhört trevlig balans. Det var nästan så jag skämdes när jag kastade in bilen i kurvorna och tog in 5m på framförvarande bilen under bara instyrningen. Gick det föör fort var det bara kontra lite med ratten och fälla ner högerpedalen igen. Helt underbart! Det som är bra med denna banan är avsaknaden av växlingar, superskönt att kunna göra koncentrerade inbromsningar vilket gjorde trail-brake träningen till en fröjd. Det blev mycket av den varan vilket var kul men inte för däcken som fick käka mycket värme. Höger bakdäck är numera slut (fast jag inte tyckte det spann särskilt mycket på innerhjulet, hmm), ska se över mina hjulinställningar som inte är särskilt snälla, men dock var det nästan jämnt nedslitet. Det gick överraskande fort runt banan relativt dom andra måste jag säga, R2 skulle nog vara lämpligt nästa gång med tanke på hur luftigt det var där och hur fort det gick i den gruppen.
Söndagens körning på konbana blev inte någon seriös tillställning utan mer rallycross körning, inte så snabbt men yvigt

. Det var riktigt halt i bakänden och jobbigt överstyrt. Väl mätt efter kullen så var det kul att bara få leka av sig lite.
Så vad har jag nu att ösnka på bilen efter alla dessa mil?
Skaffa nya däck, helst ett st r888 för att kunna köra ned resten (MPSC som jag kom över till skapligt pris är beställda, ska blir grymt kul att se vad det däcket kan ge)
Fixa avgasrörsupphäningen för slutdämparen, den ramlade ner några gånger och fick sättas upp igen. MÅste fixas.
60N/mm fjädrar fram med justerbara fjädersäten.
Måste ta tag i bränsleblandningen, AFR 10 på maxvarv sörplar en hel del soppa, norr om 3l milen var inga problem, bilen är sportigt nersotad baktill

. Gegge verkar komma till undsättning så jag kan få prova hans s2 wur, sedan blir det rototest med bredbandslambda för att se om det finns några pollar där nere under huven. Helst hade jag haft UTCIS, men så många pengar har jag inte än.
Klart vi måste ha lite film också, filmat med min nokia 5230 och komprimerat 78 gånger på vägen till youtube

, Tyvärr har mp4toAvi fuckat synkningen av ljud litegranna. Grr..Hur som helst är detta mitt andra pass jag kört på kullen, spåret flyttades runt under dagen och det blev bl.a ett klart rakare spår över tvkrönet efter att läktarchaffisMax rättat till mig. Svårt att förstå hur PCS kan lära ut ballongspåret i kvarnkurvan, är det någon människa utanför PCS som kör det spåret?
http://www.youtube.com/watch?v=d0q3rTwPT7k" onclick="window.open(this.href);return false;