Behöver eventuellt borra eller svetsa i dom boxade plåtsektionerna som sitter vid framskärmarna uppe vid batteri respektive säkringshållare för att fästa dämparreservoarer.
Är det nån som vet vad det är i dessa boxade sektioner, så det inte brinner vid svetsning, eller om det finns några hål eller öppningar där man skulle kunna suga ut spånor?
Jag inser att det inte är enklaste stället att sätta reservoarerna på, hade egentligen tänkte fästa dom i fjädertornsstaget men på vänstra sidan är det så ont om plats att det inte funkar och jag hittar inget annat bra ställe för dom...
/Dea
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Du kan ju limma fast ett fäste med pl400 eler liknande om du vill slippa borra och svetsa. Det kommer bli otroligt starkt utan att du behöver härja med svetsen i dom jobbiga områdena. Kan man limma ihop hela bilchassin så kan man nog limma fast ett fäste för behållarna utan problem
gurra wrote:Har du kvar original popup-lysen?
Annars vore kanske bra setup att ha dem framför hjulen på hjulhusen, dvs vid spolartank och kylartank.
Originallysena är kvar (iallafall ett år till....) dessutom tror jag inte att slangarna räcker hela vägen fram. Jag beställde slanglängderna för att sätta som på staget
Cédric wrote:Du kan ju limma fast ett fäste med pl400 eler liknande om du vill slippa borra och svetsa. Det kommer bli otroligt starkt utan att du behöver härja med svetsen i dom jobbiga områdena. Kan man limma ihop hela bilchassin så kan man nog limma fast ett fäste för behållarna utan problem
Det är en av dom planerade lösningarna, att limma fast en kabelhållare rakt på plåten.
Den lösningen jag hoppas funka är att plocka bort en av skruvarna som håller skärmen och ersätta den med vanlig maskinskuv och i den skruva fast en gumerad kabelhållare men det är ruskigt ont om plats...