Så, med lite möda och lite besvär är årets första event avklarat. Det blev en deltävling i PCS slalomcup på bromma. Behagligt att kunna åka 10 min bort för att köra konbana, men det får man sota för med vansinnigt grov asfalt, grus överallt, gropar och gupp här och där. Men uj så kul det är att för första gången få köra konbana med full attack med denna kärra. Hade meckat fjäderben in oändligheten veckan innan och konstaterat att fjädrarna jag fick av Jocke gjorde bilen ännu högre fram. Då jag inte ville kapa sönder hans fjädrar så bytte jag tillbaka till mina gamla men med ett "dött" varv avkapat på varje sida. Blir justerbara 2.25" nästa gång jag byter istället. Hur som helst så tuffade vi iväg och hade en skitkul dag, fint väder fast det var kyligt i luften. Det var vansinnigt halt med kalla r888or och den grova asfalten, det resulterade också i ett rappt slitage av däcken

. Jag var orolig för att motorn som numera hade större turbo skulle bli jobbigt i konbanan, men det var lugna puckar, det som var svårast var att hålla sig ifrån alla powerslides, den går verkligen sjuukt bra nu. Tack "gegge" för att du pushade mig att sätta på den turbon

. Det jobbiga för dagen var att blien kändes otroligt gungig och överstyrd, detta trots att jag styvat upp krängarna både fram och bak. Såhär i efterhand så måste jag ha dragit ner dämparen fram till ootroligt mjukt när jag körde med mutterpickan, för såhär kändes den inte för nån vecka sedan. Trots att jag fick brottas med hiskelig överstyrning så lyckades jag placera mig 4 av 7 i r-klassen där för dagen samtliga bilar hade GT3 eller RS på bakluckan, ingen i vare sig standard eller classic körde snabbare än mig, mao 4e snabbast för dagen. Klart godkänd introduktion måste jag säga
Det blev några rejäla powerslides runt vändingen, det var verkligen en helt ny känsla av att kunna balansera sladden med gas och kunna hålla den runt hela vändingen, något som var helt omöjligt med 125 ponnysar. Synd att dom bredaste sladdarna inte kom med på film, dock en halvsnygg vänding i filmen nedan. Det var iaf en fantastisk känsla att fått den att gå så bra som den gör och att äntligen verkligen få vara försiktig med gasen för att inte komma ut på ställ. Med stötdämpning aktiverad fram och lite mer krängarjustering så kommer det bli en riktigt jäkla skoj säsong i år !!
Filmat utifrån och innifrån (nokia 5230)
http://www.youtube.com/watch?v=-V9a5EHTjIA" onclick="window.open(this.href);return false;
Carro är ute i svängen, kul att hon också tycker det är skitkul med räserkörning !
Jocke, du hade väl någon brorson eller dylikt som ville ha fjädrarna? Nu är dom iaf lediga, ledsen för att jag haft dom så länge..