

Man önskar ju att så var fallet.Cédric wrote:Patand du har väl närmare till mantorp än stockholm nu för tiden?
Tror du har närmare 200 hk i bilenCédric wrote:DET !! Om ni bara anade hur lättad jag är, nu är säsongen på gång !!!![]()
(det var lilla korta röret som var boven i dramat, måste ha vibrerat löst)
Nu när bilen går som den ska så fick jag äntligen känna på hur den känns med nya turbon. Kan ju säga att det märks avsevärd skillnad i botten, säker 500 varv innan laddtrycket röjer igång. Dock drar det riktigt fint ända upp till 6k varv. Planen är att köra bilen i rototest under våren för att se hur den presterar och hur stor skillnaden blir om jag råkar trimmma lite senare i årHur som helst så var det vansinnigt najs att få känna röjet igen, och vilket röj
. Nu ska jag försöka mig på att fixa mina bråkande handbromsbackar, hoppas det funkar fint med bmw-varianten som nämnts här på forumet, då blir det klart billigare. Men det rasslar fint så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig hitta där..
Skit samma, nu är allt bra igen![]()
![]()
![]()
När/var/hur ska du göra rototest? Kostnad?Cédric wrote:Ska bli mycket intressant att se vad rototesten säger.
Det hade varit grymt och kunna köra båda två samtidigt på bänken. Bättre jämförelse är svårt att hitta. Sällan en annan 931a råkar ha kört på samma ställe. Hade tänkt mig något likt detta:patand wrote:När/var/hur ska du göra rototest? Kostnad?Cédric wrote:Ska bli mycket intressant att se vad rototesten säger.
Tänkte om man kunde haka på om tid och pengar tillåter. Intressant att jämföra två 931or.
Jag vill också köra på Knutan igen... länge sedan nu och jag tror jag kan få ner varvtiden ganska rejält med kunnigare chaufför och bättre fungerande bil mot sist.
Förresten S2 motorn ska ju ha 177hk original så har du höjt laddet till 0,7 istället för 0,65 borde du ha 190Hk...
Var ju inte så blodigt dyrt iaf. Får väl se om man kan skrapa ihop pengarna och tiden. Du kan väl förvarna lite innan när du tänkt köra så får vi se.Cédric wrote:Det hade varit grymt och kunna köra båda två samtidigt på bänken. Bättre jämförelse är svårt att hitta. Sällan en annan 931a råkar ha kört på samma ställe. Hade tänkt mig något likt detta:
http://tinyurl.com/y4ngpaw" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns säkert fler, tror det finns en här i närheten i spånga. Någon får gärna komma med tips. Vi kanske kan hitta en på södra sidan så kan man mötas halvvägs. Kom till knutan i höst, hade varit skitskoj! Tror också du hade kunnat putsa tiden avsevärt..Angående min effekt så är jag inte lika optimistisk, om man tittar på tillåtna laddtryckstoleranserna för dom båda motorerna så överlappar dom nästan om jag inte minns fel, beroende på hur bilarna ligger så kan en s2 och s1 ligga väldigt nära varandra laddtrycksmässigt. Därför bemödade jag inte mig att byta till s2-fjädern i wastegaten, ville inte heller sabba min nya fina packning.
För att jag får nog århundradets utskällning om jag drar in en skitig topp in i arbetsrummetpatand wrote:Jag har två toppar löst. En där en oljekanal har smält lite och en som hade någon annan liten skada. Tror båda är original i övrigt.
Du får gärna låna en av de om du vill. Ingen av de är blästrade (varför ska de vara renblästrade?).
Vore jättekul om du ville cadda upp en av mina toppar!Den med minst skada tror jag ska gå att fixa till av någon som kan toppar så den kanske är det bästa alternativet.?
Aha, då förstår jag. Min topp får gärna blästras ren men jag har inte den möjligheten själv. Man bör väl andvända nötskal eller glas och inte sand antar jag?Cédric wrote:För att jag får nog århundradets utskällning om jag drar in en skitig topp in i arbetsrummet. Men vi får se, kanske! Hade varit kul att göra en orginal och en putsad enligt mitt recept och se om det blev bättre
Users browsing this forum: Google [Bot]