I samband med att jag kopplade in nya batteriet så upptäckte jag av en slump en lös kontakt som befann sig lite höger om batteriet, framifrån sett (se bilder) Någon som vet eller tror sig veta var den hör hemma? Kontakten har alltså 2 st ingångar..eller vad det heter
Och vad är det för nån "oval burk" som sitter bredvid batteriet? När jag kände bakom den, eller på höger sida eller vad man ska säga så kändes det som det kunde vara något fäste..men kan inte komma åt att se...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Den tvåpoliga kontaktdonet skulle jag gissa går till en temperatursensor för klimatanläggningen.
Ser du någon pinne som sitter upprätt under den svarta täcklplasten typ någon decimeter från burken?
Den har jag inte lagt märke till innan, men jag kan kolla när jag kommer hem om jag har en likadan och om den är kopplad till något!.
Men om det är till klimatanläggningen som Nahpets säger så är inte min heller kopplad till något då jag saknar all form av A/C utr.
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Den tvåpoliga kontaktdonet skulle jag gissa går till en temperatursensor för klimatanläggningen.
Ser du någon pinne som sitter upprätt under den svarta täcklplasten typ någon decimeter från burken?
Aha så kan det kanske vara, nu har jag ingen A/C så då behövs den väl inte...har även tagit en andra titt nu men hittar ingenting där under plasten..
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Freddan wrote:Den har jag inte lagt märke till innan, men jag kan kolla när jag kommer hem om jag har en likadan och om den är kopplad till något!.
Men om det är till klimatanläggningen som Nahpets säger så är inte min heller kopplad till något då jag saknar all form av A/C utr.
//Fredrik
Tack vorre schyst om du kollade i din också! Ja varför ha A/C, man klarar sig utan
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Man har en tempsensor i luftintaget även om man inte har kyla! Jag har klimatanläggning men tyvärr utan kyla, d v s jag har ett steglöst, graderat temperaturvred som anpassar kupetempen efter utetemp, d v s den gör allt som en modern klimatanläggning gör men det kan aldrig bli kallare än utetemperaturen. Och därför behövs denna tempgivare. jag har i en annan tråd beskrivit hur man reparerar dessa givare.
Om du inte har ovanstående så behöver du inte denna sensor men om du har det så behövs den, jag vet för min var paj och när vi en höst skulle till Nurburg ring fick jag knapp ljummet i bilen en kylig höstmorgon...
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Jag var ute och tittade på min bil igår. Men jag hittade inte någon sådan kontakt där alls, jag försökte komma under plastkåporna sågott jag kunde men tyvärr såg jag inte någon kontakt.
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Jag hittade den kontakten som du har på bilden!!
Jag fick ta av plastkåpan som sitter över kupé fläkten, men min kontakt var fastsatt i en hållare som satt bara en litenbit in under plasten.
Men den var inte kopplad till något....
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
M-Nilsson wrote:I samband med att jag kopplade in nya batteriet så upptäckte jag av en slump en lös kontakt som befann sig lite höger om batteriet, framifrån sett (se bilder) Någon som vet eller tror sig veta var den hör hemma? Kontakten har alltså 2 st ingångar..eller vad det heter
Och vad är det för nån "oval burk" som sitter bredvid batteriet? När jag kände bakom den, eller på höger sida eller vad man ska säga så kändes det som det kunde vara något fäste..men kan inte komma åt att se...
Lånar din tråd lite "M-Nilsson" för jag har en liten fråga i anslutning av bilderna.
Den "ovala burken" vakumbehållaren, vad är den till? På min har vakumslangens fäste gått sönder så den lilla klena vakumslangen går inte att ansluta, hänger bara i luften nu.
Någon som vet funktionen?