
Tror helt klart ni kan prova mindre negativ camber bak (i avvaktan på högre tempo hos chauffören iaf). Jag skulle också prova utan krängare bak vid någon träning för att se hur det funkar.
Den lilla platta fjädern är bara en hjälpfjäder för att den stora inta ska komma på snedden när det fjädrar ut. Den är säkert helt komprimerad när bilen står på backen.Teamchefen wrote:Tror att 180-70 är 180mm lång och 70 N, den lilla då 130 mm lång, 60 N och 20...ja just det...ingen aning?!
Den stora fjädern är runt och den lilla platt.
Tempen bak senast 70-60-56, insida-mitt-utsida, i o f s efter ett hyfsat snabbt varv tillbaka till depån. Temp under körning hade ju varit optimalt...
Ny hjulinställning ska göras på måndag. Tror du på något mindre neg. camber samt kanske 2 mm toe-ut?
Jag tycker ni ska kika på grundproblemet, som i mina ögon är en ganska snurrigTeamchefen wrote:Tips på mer fäste? Annat tryck? Andra däck?
Users browsing this forum: No registered users