Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
JBlom
Addict
Posts: 1064 Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:
#1
Post
by JBlom » 2009-08-16 19:57:07
Har sökt men hittar inget, får upp miljarder med trådar om allt annat oxå.
Men vad behövs för att bygga om till nya ET och går det?
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
Jesper von Wowern
Turbo-Poster
Posts: 678 Joined: 2007-07-05 12:40:22
Telefon: 0701751401
Bilmodell: 912-65, 944-84
Årsmodell: 1984
Location: Vellinge
Contact:
#2
Post
by Jesper von Wowern » 2009-08-16 20:54:35
Spacers??
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Erol
Moderator
Posts: 4350 Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:
#3
Post
by Erol » 2009-08-17 06:47:28
Klart det går...
Fram behöver du länkarmar, styrstag men om du ändå bygger om skulle
jag satsa på att byta hub, spindel bromskiva/bromsok så man slipper de
eländiga bromsskivorna från -86, samt att det är lättare att uppgradera.
Bak har jag för mig att det räcker med att byta hubbar.
Men enklast är ju att använda spacers
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
JBlom
Addict
Posts: 1064 Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:
#4
Post
by JBlom » 2009-08-17 13:41:24
Jo men spacers är så svettigt ju!.
Får se hur man gör. Allt ska ju endå rivas i vinter men kanske går att få tag på nå 17" med gamla ET istället.
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
bergodalvana
Addict
Posts: 2011 Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:
#5
Post
by bergodalvana » 2009-08-17 14:20:16
Tänk på det att om du slänger på för feta spacers kan du räkna med att byta hjullager med jämna mellanrum, det sliter som attans.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959
"its not the fart that kills - its the smell"
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#6
Post
by Spånet » 2009-08-17 15:52:22
bergodalvana wrote: Tänk på det att om du slänger på för feta spacers kan du räkna med att byta hjullager med jämna mellanrum, det sliter som attans.
Om han inte ändrar spårvidden så kommer det inte att slita mer lager än vanligt.
Spelar ju ingen roll om spacern sitter på navet eller fälgen.
MVH Lasse
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
Users browsing this forum: Bing [Bot] , Google [Bot]