Nu är jag i farten med att spana efter en ny porsche då jag sålt min 924S. När jag kollade på blocket så blev jag lite paff när jag hittade 924or för upp till 45 000 ..det är väl lite väl mycket även om de är i fint skick?, då hade man väl i stället kunnat slå till på en fin 944.
Utan att jämföra priser på annonser så har jag försökt sammanställa en lista på några modeller och priser som väl borde vara rimliga i nuläget. Jag utgår från att de är i fint skick och säljs av privatpersoner. Vad tycker ni, kan detta stämma någolunda
Skaplig prisbild, det jag har att opponera mig om är att 951.or från -89 och
senare i regel brukar ligga runt 100-ingen eller stax där över.
Sen finns det ju påkostade bilar som det begärs mer för (och oftast får de
mer) än standardbilar. Ett exempel är fredrik å´s S2 som han begär drygt
100 för. Men den bilen är påkostad och det går förmodligen inte att köpa
en standard och bygga en motsvarande bil för mindre pengar.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
M-Nilsson wrote:Jo men nu menar jag bilar som är orginal..inga Knutstorpsracers
Men de klart man vill ha ut mer när man själv lagt ner mycket jobb på ett bygge..dock tror jag det är ännu svårare att hitta köpare då.
Hehe, skojja bara. Håller med dig om priset i din lista.
Det är alltid svårt att få tillbaka vad man lägger ner på bilen, speciellt om man bygger om chassie osv. Ska man sälja en speciell bil så är det ju speciella köpare som skall till.
Kostar en fin 931 verkligen mindre än en fin 944 N/A? 931 är ju ganska mycket ovanligare än en 944, men det är kanske sådana priser som gäller på marknaden? Jag har inte så bra koll på marknaden, så jag undrar mest.
maxcarlsson wrote:Kostar en fin 931 verkligen mindre än en fin 944 N/A? 931 är ju ganska mycket ovanligare än en 944, men det är kanske sådana priser som gäller på marknaden? Jag har inte så bra koll på marknaden, så jag undrar mest.
Tyvärr är det nog faktiskt så... gemeneman ser inte att 931 är annat än en 924 och 924or i gemenemans ögon betraktas ju ofta som snikporschar, LT31 Sport osv...
Folk inser inte att även en vanlig 924a utan turbo är en mycket rolig och potent sportbil.
Här kommer ett ex på hur priserna kan skilja sig, visst det går säkert med prut men man kan väl lika väl sätta ut "rätt" pris från början om man vill hitta köpare:
Inget mer än ett bevis för att det är skillnad på vad folk begär och vad någon sedan är redo att betala ...
Marknadsekonomin är ju så enkel att en vara aldrig är värd mer än någon är redo att betala ...
Just därför som alla "värderingssajter" etc är så förkastliga.
"Min bil är värderad till si och så ... och hej och hå ..."
Det är nog det mest töntiga argument man kan ha med i en annons i mitt tycke ...
När jag ändå är inne på ämnet ... Det här med BVSA.
Jag fattar givetvis förkortningen, men ibland dyker den upp trots att annonsören inte ens satt ut ett riktpris över huvud taget ...
Så hur funkar det då?
Det har jag aldrig förstått!
Lite O/T kanske, men ...
Mr Dezent wrote:När jag ändå är inne på ämnet ... Det här med BVSA.
Jag fattar givetvis förkortningen, men ibland dyker den upp trots att annonsören inte ens satt ut ett riktpris över huvud taget ...
Så hur funkar det då?
Det har jag aldrig förstått!
Lite O/T kanske, men ...
Han kanske menar "Billig" istf "Billigare"
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572