Men det blev till att köpa grisen i säcken, kass bränslepump och mycket anliggande bromsar omöjliggjorde en provkörning. Ser ut som F-n i lacken och sprucken ruta men inte mycket rost och hyfsat fräsch invändigt.
Dom anliggande bromsarna var enkelt fixat med en renovering av oken. Kastade dit en annan bränslepump och provstartade.
Blårök och gick ville inte gå över 3500varv. Efter att ha monterat platinastift så gick den som den skulle även på högvarv om man bortser från för lågt laddtryck.
Rejält synkrings skrap tå ettan och tvåan men efter lite försiktig provkörnig släpte det och vxl fungerar nu utmärkt!

Innan jag börjar ladda på så vill jag försäkra mig om att insprutningen fungerar någorlunda. Har mätt upp hur mycket varje spridare ger och det skiljde ca 10% men med ok spridarbild. Ska riva ner bränslefördelaren och rengöra.
Ny kamrem och olja och filter ska den också få.
Sen får vi se om jag kör som det är eller monterar flathead vw smidda Mahle kolvar eller bara byter ringar. River jag i den så får den även nya lager. Turbon har jag inte kikat på än men den tar jag nästan för givet att den skall bytas.