Körde på Sviesta igår ... regnigt ... så det blev fiskörning.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57090
Men på slutet av dagen så började jag öka hastigheten allteftersom det torkade upp.
Då händer det något konstigt:
På den långa rakan (ingen chikan denna dag) så bromsade jag in hårt och sent. Eftersom jag märker att jag inte bromsar tillräckligt hårt för att hinna svänga höger så bromsar jag ännu hårdare ... plötsligt försvinner den stumma känslan och vad som händer istället är att bromspedalen sjunker sakta in typ 2-3 cm. Pedalkänslan var som uppvärmt smör ... halvmysig/halvhård konsistens.
Jag slutar genast bromsa, släpper upp bromspedalen och bromsar igen fast lite lättare ... pedalen tar i sitt vanliga läge och biter bra. Jag kör direkt in på depån och trampar hårt på pedalen igen flera ggr för att se om samma beteende upprepar sig. Men nej ...
Kollar bromsvätskebehållaren. ... inget har läckt ut någonstans. Nivån verkade vara densamma.
Kollade de nipplar jag kunde se utifrån utan att lossa däcken för att se om vätska kommit ut dessa. Inget läckage ...
Bromsarna var långt ifrån överhettade (fiskörning ju ...) ... bromsvätskan är ca 175 mil gammal, mestadels bankörning. Har ABS.
VAD hände ??
Mvh
Stephan