mycket i garaget, framt tills i helgen, men här kommer en resumé.
Efter en svacka av dålig självdiciplin och dålig motivation, som avhjälptes
genom att hjälpa "951master" att få igång sin bil

i min egen. Jag har flyttat över den till Richards (951master) garage för
att kunna få hjälp av honom, samt utnyttja fördelarna med hans 2-pelarlyft,
dessutom är det ju alltid roligare med sällskap!


Jag har börjat att plocka ihop motorn sakta men säkert, det tar lite extra
tid när det har gått 2,5 år sedan man plockade isär den, samt att jag inte
har 100% koll på alla skruvar/delar, då det blev lite oreda i och med att jag
flyttade allt till Richards garage.


I torsdags fick jag en glad överraskning då Richard på eget bevåg
bemödat sig att linda mina grenrör med värmebandage... Nice!

Ser lite mer ombonat ut när man fick dit grenrören


Under torsdagen knåpade jag dit en kamaxelgivare på kamdrevshuset,
vart under omständigheterna rätt så bra...

Passade även på att skruva dit resterande remskivor och hängde på
remmen, även om kamhjulet skall bytas mot ett ställbart innan motorn
startas upp.

Under fredagen började jag att dra kablar till givare m.m. Det tar mycket
mer tid och få detta snyggt än man först kunnat tänka sig


Passade även på att linda crossoverröret och downpipe med avgasbandage.

Avslutade med att sättta på "kondomen" på turbon, dvs. värmeisolerande
tygbit som man lindar runt avgashuset på turbon.

Avslutar med en helhetsbild på motorn, det är lite småfix/justeringar, samt
att sätta dit koppling och svänghjul. Sen är det dax å kasta in motorn i
bilen


/ Erol