Monterade insugsgrenröret med nya packningar - läckage

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#16 Post by patand »

Per Huzell wrote:På en 951 så sitter 1.an packning lite konstigt jmfr med de andra.
Jag vet det... tyckte bara det var lite roligt formulerat att vända den "ena" packningen rätt, när det nog är viktigt att alla packningar sitter rätt... :) Bara jag och min enkla humor. :roll:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1774
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

#17 Post by Nahpets »

DLS wrote:du drar insugs bultarna först sen bulten under insuget om du ens tänker dra den, jag körde utan på min i 2 år.
Tänker du på den som finns belägen vänster om spjällhuset?

Jag tror nämligen att denna är boven då insugsfästet (läs bulten) ligger emot detta beslag. Måste antaligen fila ned skåran där bulten ska ligga.

Mvh
Stephan
Last edited by Nahpets on 2009-04-17 09:59:06, edited 1 time in total.

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1774
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

#18 Post by Nahpets »

patand wrote:
Per Huzell wrote:På en 951 så sitter 1.an packning lite konstigt jmfr med de andra.
Jag vet det... tyckte bara det var lite roligt formulerat att vända den "ena" packningen rätt, när det nog är viktigt att alla packningar sitter rätt... :) Bara jag och min enkla humor. :roll:
Du fick mig att skratta i alla fall så den fungerar på mig som oftast. :)

Mvh
Stephan

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1774
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

#19 Post by Nahpets »

Har nu fixat läckaget!
Använde Permatex Universal tätning blå!
Finns t ex på http://www.micro.se/tillbehor/vatskor/lim___tatning/ .

Tack för tipsen.

Mvh
Stephan

Justus
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2004-04-04 14:56:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Uppsala
Contact:

#20 Post by Justus »

Jag har nu gjort en muff för att trycksätta.
Men jag kan inte få upp ngt tryck. Jag har 1.5 bar från kompressor slangen detta för att inte blåsa sönder ngt. Kom nu på ifs att vevhusventilationslangen kanske ska pluggas under testet. Men som Per tidigare skrev ventiler och överlapp, går det att få upp ngt permanent tryck. Ngn som testat?
Righty tighty Lefty loosy
or else...
You will get the Ohhh shit problem

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1774
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

#21 Post by Nahpets »

Justus wrote:Jag har nu gjort en muff för att trycksätta.
Men jag kan inte få upp ngt tryck. Jag har 1.5 bar från kompressor slangen detta för att inte blåsa sönder ngt. Kom nu på ifs att vevhusventilationslangen kanske ska pluggas under testet. Men som Per tidigare skrev ventiler och överlapp, går det att få upp ngt permanent tryck. Ngn som testat?
Hej Justus,

det går för jag har gjort det flera ggr.
Har inte råkat ut för läckage, men ifall så sker så lägg i 3an och rör bilen några cm framåt.

Mvh
Stephan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users