Trimma en 944 Turbo
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Grenrör
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Nu har du nog missat att Kyttet har bytt sin motor till en Audi 5:a, dettajerker67 wrote:cp-costum parts isug,grenrör... sådana fina saker som Kyttet har på sin bil..
http://cpservice.e-butiken.se/
innebär att dessa saker inte passar våra bilar.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2009-04-07 06:21:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Det är ett "vanligt" KKK-replika avgashus. Men eftersom GTBB-turbosarna är för smala i centersektionen måste man ändå svetsa om crossovern för att kunna montera turbon på motorfästet (plus någon form av adapter).Dea wrote:Intressant turbo på den sidan med K26 anslutning http://cpservice.e-butiken.se/?artnr=gt30rk26
/Dea
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
pris på turboneticsen som är bolt on?
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Erol wrote:Nu har du nog missat att Kyttet har bytt sin motor till en Audi 5:a, dettajerker67 wrote:cp-costum parts isug,grenrör... sådana fina saker som Kyttet har på sin bil..
http://cpservice.e-butiken.se/
innebär att dessa saker inte passar våra bilar.
/ Erol
Klart jag vet att han BYTT motor (han har köpt större delen av delarna till motorn av CP-S) jag tänkte mer på på producenten av delarna Costum byggt..
Jag sitter på insug som han kunde ha som mall isf. och topp som mall till Avgas..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Som vanligt för bra för att vara sant.... den som får ihop ett bra kit för att "enkelt" få på GTBB hybrid med KKK hus till rimligt pris (på adapter-delarna alltså, turbon kostar ju vad den kostar) borde kunna dra hem mycket business...gurra wrote:Det är ett "vanligt" KKK-replika avgashus. Men eftersom GTBB-turbosarna är för smala i centersektionen måste man ändå svetsa om crossovern för att kunna montera turbon på motorfästet (plus någon form av adapter).Dea wrote:Intressant turbo på den sidan med K26 anslutning http://cpservice.e-butiken.se/?artnr=gt30rk26
/Dea

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Håller med
Dessvärre finns det inget billigt sätt att göra en GTBB 100% bolt-on 
Nu är dollarn så pass hög så priserna sticker iväg också.
Pris ca 17800 kr för Turbonects bolt-on turbo med keramiska kullager.
Ca 12500 kr samma turbo utan kullager!
I dagsläget svårt att motivera prisskillnaden för kullager.
Tial är som sagt på gång med ett bolt-on kitt. Jag väntar på prisuppgifter från Tial ang. detta.
Det innehåller bla ett helt nytt CNC-fräst motorfäste som är ett stycke konst! Man får nog räkna med runt 22500 kr för ett 100% bolt-on kitt med GTBB-turbo, motorfäste, anslutningar osv.
Mvh Gurra


Nu är dollarn så pass hög så priserna sticker iväg också.
Pris ca 17800 kr för Turbonects bolt-on turbo med keramiska kullager.
Ca 12500 kr samma turbo utan kullager!
I dagsläget svårt att motivera prisskillnaden för kullager.
Tial är som sagt på gång med ett bolt-on kitt. Jag väntar på prisuppgifter från Tial ang. detta.
Det innehåller bla ett helt nytt CNC-fräst motorfäste som är ett stycke konst! Man får nog räkna med runt 22500 kr för ett 100% bolt-on kitt med GTBB-turbo, motorfäste, anslutningar osv.
Mvh Gurra
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
Blir iallafall större turbo o spridare inom snar framtid.. Helst bolt-on, men då blir man ju begränsad till utbudet.. Eller så får man betala..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users