Tror inte det finns plats för fjädern med dom på plats, minnet sviker så jag kan ha fel

//Lasse
men funderar på att göra det ändå.. skulle kännas säkrare å ha en bra bult då jag anser att den är extremt viktig..
i.o.m. ombyggnad till coilover ökar ju som sagt belastningen enormt på just den bulten, ifrån att bara ta emot relativt mjuka stötar, till att bära hela bilen under ganska extrema förhållanden..
Alla (?) coiloverlösningar för bakvagnen är ju på ett eller annat vis distanserade från bärarmen, jag tror inte att det är så stort problem.gurra wrote:Det absolut största riskmomentet bör vara när man måste ha distans för att få ut stötdämparen från bärarmen.
De bultar jag sett som gått av har ofta haft distanser som inte sett helt optimala ut. Det bästa är att ha en konad distans.Karl Birgander wrote:Alla (?) coiloverlösningar för bakvagnen är ju på ett eller annat vis distanserade från bärarmen, jag tror inte att det är så stort problem.gurra wrote:Det absolut största riskmomentet bör vara när man måste ha distans för att få ut stötdämparen från bärarmen.
Folk kör ju med fjädrar en bit över 200 N/mm.
Bra är nog att minimera distanseringen.
Dea wrote:Nja, en 10.9 skruv kommer väl också att ge högre säkerhet mot skjuvning och böjning.
/Dea
Users browsing this forum: Google [Bot]