patand wrote:Jag har haft den boken drygt 1 år nu och håller med om faktafelen som är lite störande. Men tror ändock att boken beskriver historien om Porsche på ett korrekt sätt i det stora hela. Vill man ha fakta om modellerna så är det dock inte rätt bok. Men mycket trevlig läsning iaf.
Kanske!! Just i kapitlet om Porsches histora så hävdar författaren att Porshces nergång berodde på frontmotorbilarna och deras dåliga motoreffekt. Porshces uppgång kom tillbaka när dessa lades ner...
Visst styrdes Porsche upp i mitten av -90talet då de 20år galma frontmotorbilarna fick ge vika för moderna konstruktioner, men även elvan försvann ju och ersattes med en ombyggd Boxster
Att 924 var en Succé var det tyst om samt att Porshce sålde bra under större delen av 80-talet.
hahaha, en snart två år gammal tråd, och nu svarar Pehr, för bövelen, du har alldeles för mycket fritid!
Pehr Johnsson wrote:Kanske!! Just i kapitlet om Porsches histora så hävdar författaren att Porshces nergång berodde på frontmotorbilarna och deras dåliga motoreffekt. Porshces uppgång kom tillbaka när dessa lades ner...
Visst styrdes Porsche upp i mitten av -90talet då de 20år galma frontmotorbilarna fick ge vika för moderna konstruktioner, men även elvan försvann ju och ersattes med en ombyggd Boxster
Att 924 var en Succé var det tyst om samt att Porshce sålde bra under större delen av 80-talet.
Men;
Jag har också den boken sedan ett tag tillbaka. Härom veckan läste jag om 986 Boxster kontra dess S-version att de både ska skilja i såväl hjulbas (S kortare) som totallängd (S "en handlängd" längre )...?! Det kan väl omöjligt stämma? Försökte googla lite på det och fick inte fram något som skulle tyda på det.