Hur trycksätter man enklast vacuumsystemet, IC-rör, J-boot, insugsröret för att enklast hitta läckor?
Läste lite på Rennlist men blev inte smartare, en del sätter på Throttelhuset o en del på J-boot. jag skulle behöva tips eftersom jag inte är den mest tekniska killen i skåne om hur man gör
Enklast är att trycksätta på inloppet på turbon. Då trycksätter du hela systemet på en gång och sen kan du gå över med en sprayflaska med vatten/såpa.
Ta ett rör med samma storlek som slangen på inloppet är, svetsa ett lock på ena sidan röret med en bilventil i sen trycksätter du med en kompressor. Inte så högt tryck bara.
JBlom wrote:Enklast är att trycksätta på inloppet på turbon. Då trycksätter du hela systemet på en gång och sen kan du gå över med en sprayflaska med vatten/såpa.
Ta ett rör med samma storlek som slangen på inloppet är, svetsa ett lock på ena sidan röret med en bilventil i sen trycksätter du med en kompressor. Inte så högt tryck bara.
När du säger på inloppet på turbon, menar du då på själva turbon? jag är inte med riktigt... som vanligt...
Vilket tryck ska jag sätta för att inte förstöra något?
Lossa det högra röda röret och trycksätt emot intercoolern :) sen har du hella systemet trycksatt, prova med samma tryck som du har i original laddtryck.
Nja direkt på turbon, om du skruvar bort lmm å slangarna in till turbon.
Smidigare helt klart att sätta direkt på röret till ic, men du får inte med hela systemet då.
Tjenare emm! Har du fått ordning på bilen? Jag undrar lite varför du vill läcktesta ditt trycksystem... Jag har ev problem med att laddet försvinner ut i atmosfären.
Problem kommer vid hårt gaspådrag på högre vxl. Dvs när jag belastar turbon hårt.