Sälj-glada 951 åkare! Var är ni?
-
- S-Poster
- Posts: 67
- Joined: 2008-09-09 00:17:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Sälj-glada 951 åkare! Var är ni?
Har annonserat i ca två veckor utan större framgång. Är det någon som vet
hur det ser ut med fina turbos 250hästars här i riket? Otroligt tacksam för svar! Köpte Kramses 90:a för många härrans år sen, sålde den tyvärr! Lovade mig själv att köpa tillbaka race expressen, och det hoppas jag verkligen är möjligt!!?
hur det ser ut med fina turbos 250hästars här i riket? Otroligt tacksam för svar! Köpte Kramses 90:a för många härrans år sen, sålde den tyvärr! Lovade mig själv att köpa tillbaka race expressen, och det hoppas jag verkligen är möjligt!!?
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Varför det?Sixkiller wrote:Sälj glada 951 åkare!


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S-Poster
- Posts: 67
- Joined: 2008-09-09 00:17:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Ja man hoppas ju att den där gamle herren med sin oskruvade under 10 000 finns i verkligheten, gissar att det är ett rätt så stort luftslott efter så många år av brinnande intresse för denna diamant till bil. Jag menar att jag vill finna ett mkt fint ex och det kan vara skruvat som oskruvat. Köper allt mellan 250-400 hk, bara bilen är entusiastiskt ägd genom åren (fullservad och dokumenterad).
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 508
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Är denna för gammal?
http://www.porsche.nu/annonser/index.htm?ID=1772
http://www.porsche.nu/annonser/index.htm?ID=1772
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
-
- S-Poster
- Posts: 67
- Joined: 2008-09-09 00:17:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- A944T
- Turbo-Poster
- Posts: 727
- Joined: 2005-09-11 17:28:55
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Location: Stockholm
- Contact:
Denna då?
http://www.blocket.se/vi/18036896.htm?ca=11_s
De som finns på Blocket och som ligger över 100 000 kr har varit ute ett tag...
Det behöver ju inte vara nåt fel på bilarna för det. =0)
http://www.blocket.se/vi/18036896.htm?ca=11_s
De som finns på Blocket och som ligger över 100 000 kr har varit ute ett tag...
Det behöver ju inte vara nåt fel på bilarna för det. =0)
// Andreas - Porsche 944 Turbo S+ -88
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Jag kan sälja min för rätt slant. Nu snart med Heigo hel bur.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- S-Poster
- Posts: 67
- Joined: 2008-09-09 00:17:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Allt nytt överallt, fin, snabb, välbyggd, dyr!Sixkiller wrote:vill finna ngt lite bättre än den på blocket, tackar ändå för engagemanget.
Mr Corleone!
Du är välkommen att beskriva din bil lite närmre, finns det bilder att bifoga ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sixkiller wrote:vill finna ngt lite bättre än den på blocket, tackar ändå för engagemanget.
Mr Corleone!
Du är välkommen att beskriva din bil lite närmre, finns det bilder att bifoga ?
Corleone har med största sanolikhet Sveriges mest extrema 951:a, med
600hk och massor av annat godis!

En del info finns här: forum/viewtopic.php?t=9326&highlight=
Mer info finns bl.a här: http://www.garaget.org/?car=4258
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 67
- Joined: 2008-09-09 00:17:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Okej,nu har jag spanat in BestenCorleone wrote:Allt nytt överallt, fin, snabb, välbyggd, dyr!Sixkiller wrote:vill finna ngt lite bättre än den på blocket, tackar ändå för engagemanget.
Mr Corleone!
Du är välkommen att beskriva din bil lite närmre, finns det bilder att bifoga ?

-
- S-Poster
- Posts: 67
- Joined: 2008-09-09 00:17:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Skicka ett PM eller maila?Sixkiller wrote:vill komma i kontakt med dig "Extrem byggare CORLeone"
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users