Varvtider Mantorp
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Min bästa tid blev 1,31,445 vilket jag är hyfsat nöjd med. Åkte med gamla slitna P-zeroC när jag färsökte lära mig spåret. På eftermiddagen bytte jag till fräscha däck men fick ingen tid pga att en 996:a gjorde en rejäl avåkning där bärgningen tog lång tid. Tror definitivt att jag kommer under 1,30 nästa gång.
Rikard
Rikard
Rikard
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
EDIT, rätt ska vara rätt: Åkte 1,32,2 som bäst.
Inte nöjd med tiden, men hade ett bättre race idag än igår - så det får duga.
Inte nöjd med tiden, men hade ett bättre race idag än igår - så det får duga.

Last edited by FredrikÅ on 2008-04-21 07:47:20, edited 1 time in total.
Fredrik Åberg
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 258
- Joined: 2006-07-14 20:37:30
- Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
- Location: Stockholm
- Contact:
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 507
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Ny tid med långslopps M3:an: 1:37,237, tagen på långloppet den 4:e oktober.
Toyo R888, 225/45-17
Toyo R888, 225/45-17
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Puppan
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2004-03-30 07:18:46
- Contact:
Halloj
1.28:4 996 TurboCup II Spezial
1.31:1 944 TurboCup Spezial
1.28:4 996 TurboCup II Spezial
1.31:1 944 TurboCup Spezial
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
1,36077 första dagen med Blå. Känns bra men tiden ska putsas ordentligt i år
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Hmmm körde i helgen med M3an... 1:39.775 med full tank (100liter) och på gatdäck denna gång (vi har bytt klass!). Jag trivdes inte riktigt med gatdäck, tyckte bilen understyrde hela tiden.patand wrote:Ny tid med långslopps M3:an: 1:37,237, tagen på långloppet den 4:e oktober.
Toyo R888, 225/45-17
Bästa tiden i teamet blev 1:38.241 så jag är inte helt nöjd med min tid.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
Hej,
körde min 44:a för första gången på bana och den kändes väldigt bra - bygger förtroende. Blev närmare 70 varv under PCSR warm up på Mantorp med 1:31,5 som bästa tid (klockat med RaceChrono).
Summan av de bästa sektorerna låg på 1:28,0 så det finns tid att hämta
Målet är att komma ner till 1:29 < 1:30. Bara till att träna.
körde min 44:a för första gången på bana och den kändes väldigt bra - bygger förtroende. Blev närmare 70 varv under PCSR warm up på Mantorp med 1:31,5 som bästa tid (klockat med RaceChrono).
Summan av de bästa sektorerna låg på 1:28,0 så det finns tid att hämta

Målet är att komma ner till 1:29 < 1:30. Bara till att träna.
David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
Blir till att göra en "vartidspudel", förra helgen mätte jag tiden med min telefons interna GPS i kombination med RaceChrono programvara. Den här helgen hade jag en extern GPS kopplad till nallen och då blev mätningen bättre.d_b wrote:Hej,
körde min 44:a för första gången på bana och den kändes väldigt bra - bygger förtroende. Blev närmare 70 varv under PCSR warm up på Mantorp med 1:31,5 som bästa tid (klockat med RaceChrono).
Summan av de bästa sektorerna låg på 1:28,0 så det finns tid att hämta
Målet är att komma ner till 1:29 < 1:30. Bara till att träna.
1,32,74 enligt PCSR transponder och 1,32,8 enligt RaceChrono för samma varv.
Summan av de fyra snabbaste sektorerna blev lägre än 1,28 men jag är skeptisk till den informationen. Kikar man på loggfilerna i t.ex. Drift Box tools ser man väl många "spikar" i datan.
David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
1,33766 på lördagsracet PSCS 2009 Race 1
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
1.34,29 idag som bäst. Hade som mål att damma av mig själv och kolla att bilen håller ihop så ur det perspektivet är jag nöjd. Prestationsmässigt finns det mycket att hämta(såklatr). Räknar med att kapa minst 2 sek vid nästa tillfälle. Körde för dagen med 0,95 bar laddtryck (kanske 320hk)
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
1:37,00.
Halvtank, fet chaufför på 93 kilo (moi
), R888or 255 bak 235 fram, Bengts chip och laddade strax under 1 bar, HR kit (100 N fram 210 N bak utan stavar) från Sandén samt 030 kränghämmare.
Grymt nöjd för en söndagschaffis som jag. Andra gången på Mantorp och jag börjar få lite självförtroende tillbaka efter Gotland Ring avkörningen.
Dock fick jag lägga av två timmar innan dagens slut då mina Zimmermanskivor sprack ut till kanten och bromsarna plötsligt blev mjuka ...
blää
Utzon nästa ...
Mvh
Stephan
Halvtank, fet chaufför på 93 kilo (moi

Grymt nöjd för en söndagschaffis som jag. Andra gången på Mantorp och jag börjar få lite självförtroende tillbaka efter Gotland Ring avkörningen.
Dock fick jag lägga av två timmar innan dagens slut då mina Zimmermanskivor sprack ut till kanten och bromsarna plötsligt blev mjuka ...

Utzon nästa ...
Mvh
Stephan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users