kyttet wrote:nån som har koll på vad för tider på strippen man kört på med en 944 kaross som snabbast??
och vad som är det effekt starkaste i sverige??
undrar därför att jag ska jaga titeln i sommar

innan sommaren är slut så ska jag köra en tia på strippen
och ha minst 700hk i motorn.. om inte så får ni mobba mig då!!
Snabbast... svårt att säga då det nästan är förbjudet att prata rattlåsrace
här, har sett några 12.or och ev. nån 11.a men det är få som provar och
ännu färre som pratar om det här.
Jag efterlyste resultat på 402 för en tid sedan, vart dåligt med info då.
Mest effekt vad jag vet hittills är Corleone som har bromsat runt 600hk
och siktar på 100hk till, sen finns det en handfull bilar runt 500hk som
jag förstått det hela, men även detta är det rätt tyst om.
Area 951 wrote:402M tider finns men bara med gamla motorn och med G-tech pro på den nya, officiellt 11,87 201km/t 2005, G-tech visade 11,04 med nya motorn men eftersom det river loss även på 3an så kan dessa tider slipas till en 10a tror jag, 968an åkte rätt jämt med limmets BMW på en göteborgs tävling här om veckan och det bevisar ju mos i maskineriet, limmets BMW lämnar 814hk drygt. (limmet vann med 1 billängd dock utan mig som förare denna final)
Klippt från denna tråd:
forum/viewtopic.php?t=7934&start=15
En till tråd som behandlar ämnet:
forum/viewtopic.php?t=4818&highlight=402
kyttet wrote:ok!! låter ju bra.
finns inga gat-godkända räser bilar.. så fort du chippar bilen är den inte godkänd längre. sen om den råkar gå igenom besiktningen så betyder inte det att den är legal.. visst jag kan ju regga min bil, men den blir aldrig godkänd i det utförandet som jag tänker använda den.. så lika bra att va ärlig mot sig själv

skulle det bli en debatt om saken så får jag väl göra en fusk besiktning!
Alltd svårt med vart man drar gränsen... men om en bil inte går att besikta
alt. den enbart körs på avlysta banor och tar sig runt på en trailer eller
körs kortast möjliga väg till och från ett nattligt race då är det inte en
gatbil i mina ögon!
Är bilen besiktad, skattad och försäkrad med eller utan modifikationer och
används på gata t.ex för att åka å köpa en glass eller cruisa ett varv på stan.
Då anser jag det vara en gatbil.
Jag vet att Corleones best är besiktad med den motor och de modifikationer
som är på bilen. Han använder även bilen för att åka på bilträffar och
andra nöjesresor, helt klart gatbil i mina ögon...
Ang. chipade bilar, visst de skall kanske inte gå igenom besiktningen,
men inte blir det en dragster bara för att den chipad?
Så begreppet "Gatbil" är i detta sammanhang inte baserat på vad SBP
anser ok eller inte, för i så fall så finns det inte många gatbilar i detta
avlånga land, tänk alla som bytt luftfilter på en helbilsgodkännd-bil, de är
ju inte gatlegala längre osv.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600