Jag saknar en Porsche
Fundera på att starta ett projekt, vet att denna tråden möjligen skulle ligga under Köpes men inte ännu.
Är det någon som har en 944 utan motor?
Eller dylikt skick skall inte vara i bästa skick.
Vad det skall bli av den är inte riktigt klart bara att det inte kommer att bli original motor. Race eller Gata är inte klart ännu
Bara att det skall bli något som jag inte behöver åka i nu utan bara som hobby bil
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
Nu börjar det suga i Porsche tarmen va ? Mats . Klart det ska bli en kombinerad gat/racebil.
Kommer snart en projekttråd om din gamla pärla, har en del planer ...ursäkta trådkapningen.
NS wrote:Nu börjar det suga i Porsche tarmen va ? Mats . Klart det ska bli en kombinerad gat/racebil.
Kommer snart en projekttråd om din gamla pärla, har en del planer ...ursäkta trådkapningen.
//Niclas
Ingen fara
Ser fram mot vad du kommer att hitta på med den
Fins några planer om jag kan hitta ett objekt..
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Övergivet projekt, jag har inte kunskapen eller pengarna att bygga den till den nivå jag vill ha den, och då får det vara. Karossen rensad bortsett ifrån framvagn, kabelstam, vindruta och torkarmotor. Typ...
95% skrapad under och inuti. Hittade så gott som ingen rost, 2x3kvadrat-mm hål vid förargolvet (antagligen mer beroende på grussprut) och lite ytrost längst upp mot rutan unde framskärmarna. Inga tecken på krockskador.
Allt utom framskärmar, stolar, och div. inredningsmattor finns. Oh, och framrutan gick åt när jag skulle dra loss växelspaken...
Mekaniskt sund, drog ingen olja på landsväg (nån ½-liter per banträff däremot), inga missljud. Bra funktion på växellåda men låter mycket och liiiite kvar på kopplingen såg vi när vi rev ner. Bra skivor runt och och ferodo/pagid-belägg. Nyrenoverad generator.
Köpenhamnsblå om det är av vikt.
Av intresse?
"If you´re not pissed off at this world,
than you´re just not paying attention!
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Ingen som vet eller har en 944 som står på hjul utan motor?
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Övergivet projekt, jag har inte kunskapen eller pengarna att bygga den till den nivå jag vill ha den, och då får det vara. Karossen rensad bortsett ifrån framvagn, kabelstam, vindruta och torkarmotor. Typ...
95% skrapad under och inuti. Hittade så gott som ingen rost, 2x3kvadrat-mm hål vid förargolvet (antagligen mer beroende på grussprut) och lite ytrost längst upp mot rutan unde framskärmarna. Inga tecken på krockskador.
Allt utom framskärmar, stolar, och div. inredningsmattor finns. Oh, och framrutan gick åt när jag skulle dra loss växelspaken...
Mekaniskt sund, drog ingen olja på landsväg (nån ½-liter per banträff däremot), inga missljud. Bra funktion på växellåda men låter mycket och liiiite kvar på kopplingen såg vi när vi rev ner. Bra skivor runt och och ferodo/pagid-belägg. Nyrenoverad generator.
Köpenhamnsblå om det är av vikt.
Av intresse?
Mycket tråkigt att du ger upp måste jag säga. Vad var planen och hur långt har du kvar på bilen tills den är där du vill ha den?
Fredrik: Allt är fortfarande kvar att göra... Min inställning om just den bilen är att ALLT skulle vara som jag ville ha det. 933-look, perfekt anpassad vikt/effekt-förhållande för någon klass, så feta hjul som går in under skärmarna, rekordeliga bromsar, hjulställ som ingen kan klaga på, stötdämapare som det skulle krävas en egen raceingenjör för att sortera. ALLT, kort sagt.
Men, skall man kombinera mina, min farsas ("jag vill åka fort på rakorna, minimum S2-motor skall det i..."), SBF, SBP, SFRO, SPVM och PCSR alla ideèr så krävs det mer hjärnkapacitet (och ekonomi) än vad jag kan uppbringa.
Dessutom känner jag att tiden rinner ifrån mig, jag vill ut NU, annars är det risk att det aldrig blir av. Så det får bli något färdigt, halvdant istället, och med mer mål på bandagar än racing. Tyvärr...
Återkommer när bilen är nere ifrån ställningen, så får vi boka upp något vad det gäller tillbakalämnande.
"If you´re not pissed off at this world,
than you´re just not paying attention!