Var hittar man ett par trevliga racinghandskar, företrädesvis i Stockholmsområdet? Gärna MOMO, då jag är lite märkesfreak. Men skulle det stå Porsche i brodyr, gör det inte heller någonting.

Vad snackar du om nu Cédric? Jag länkade ju till samma handske som du fast med Porsche loggan på...Cédric wrote:Jag och en kompis var hos stand21 för att han skulle kolla på hjälm och underställ. Då fick jag prova deras handskar.
Dom som patand länkar till ser ut som dom man måste ha i stcc, dom krävde nomex på insidan av handflatan eller va de nu va. Dom kändes riktigt jäkla dåliga, som en usel trädgårdshandske.
Dessa däremot var som en dröm, blev riktigt sugen själv:
http://www.stand21.se/shop/product_info ... ucts_id=31
Jag hade innan Stand21 handskarna ett par OMP Challenger (tror jag de heter iaf, köpta från rallyimport.se) med sömmen på insidan, de var sköna fast inte som Stand21 handskarna iof. Dock nöttes OMP handskarna ner efter knappt 4 säsonger så det blev hål i handflatan i slutet av årets säsong, då var det dags att byta...Cédric wrote:Jag har provkört med Sparcohandskar, men med sömmen på insidan, det var en mycket obekväm upplevelse..
Jag brukar ha storlek 9 på handskar (vinterhandskar, arbetshandskar osv) och den storleken passade mig perfekt när jag beställde från Stand21. Men det KAN ju vara olika mellan tillverkare tyvärr.Pehr Johnsson wrote:Hur är det med storlekar på handskar? Om an ska beställa över nätet så är det ju kul om de passar också. Finns det någon tabell eller regel att följa???
Jag tycker det känns åt skogen att mäta runt knogarna. För mig är det mycket viktigare att inte fingrarna blir för långa än att det är perfekt passform över knogarna.Karl Birgander wrote:Jag har sett guider på div handsk-sidor att man mäter med mått band s.a.s. runt knogarna och tittar i en tabell och får storlek. Känns vettigt.
Tillverkar man handskar så känns det som att de bör kunna lite...patand wrote:Jag tycker det känns åt skogen att mäta runt knogarna. För mig är det mycket viktigare att inte fingrarna blir för långa än att det är perfekt passform över knogarna.Karl Birgander wrote:Jag har sett guider på div handsk-sidor att man mäter med mått band s.a.s. runt knogarna och tittar i en tabell och får storlek. Känns vettigt.
För inte hänger väl längden på fingrarna så väl ihop med måttet över knogarn?Om det gör det så har jag lärt mig något nytt!
Du har en poäng där iof...Karl Birgander wrote:Tillverkar man handskar så känns det som att de bör kunna lite...
Users browsing this forum: No registered users