Modell märke bak, 944 S.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Modell märke bak, 944 S.
Jag funderar på att sätta tillbaka den svarta plast dekalen "944 S" bak på bilen igen.
Vad tycker ni....... vilket är snyggast, med dekal eller utan??
Om det är någon som har en bra bild på hur det ska sitta orginal på bilen eller om någon lyckats sätta dit det på någon annat sätt så får ni gärna visa. Jag har försökt på Google men inte hittat någon bra bild.
Fredrik
Vad tycker ni....... vilket är snyggast, med dekal eller utan??
Om det är någon som har en bra bild på hur det ska sitta orginal på bilen eller om någon lyckats sätta dit det på någon annat sätt så får ni gärna visa. Jag har försökt på Google men inte hittat någon bra bild.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Vissa tycker ju att bilen ska vara clean utan märken, men jag är helt klart för att bilen ska vara märkt. I ditt fall Freddan med en ovanlig S så är valet lätt!! Dessutom är det väl inte så kul att folk tror att det är en vanlig 44:a
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja... det var lite just för sakens skull att det just är en S som jag ville ha märkena bak igen...Pehr Johnsson wrote:Vissa tycker ju att bilen ska vara clean utan märken, men jag är helt klart för att bilen ska vara märkt. I ditt fall Freddan med en ovanlig S så är valet lätt!! Dessutom är det väl inte så kul att folk tror att det är en vanlig 44:a
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Göran
- S-Poster
- Posts: 147
- Joined: 2004-03-30 17:06:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Modell märke bak, 944 S.
Klart att du skall ha 944 S märket på bilen, titta i "mitt garage" en avFreddan wrote:Jag funderar på att sätta tillbaka den svarta plast dekalen "944 S" bak på bilen igen.
Vad tycker ni....... vilket är snyggast, med dekal eller utan??
Om det är någon som har en bra bild på hur det ska sitta orginal på bilen eller om någon lyckats sätta dit det på någon annat sätt så får ni gärna visa. Jag har försökt på Google men inte hittat någon bra bild.
Fredrik
bilderna där visar ganska bra hur det skall se ut.
/Göran
Körde röd 944 S -87
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Dit med dekalen nu! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: Modell märke bak, 944 S.
Ja jag har nog bestämmt mig..... jag ska sätta dit den.Göran wrote:Klart att du skall ha 944 S märket på bilen, titta i "mitt garage" en av
bilderna där visar ganska bra hur det skall se ut.
/Göran
Men din dekal ser smalare ut och siffrorna sitter inte ihopa.
Var har du hittat dom, det ser mycket snyggare ut än mina orginal..... fast jag gillar orginal även om det är fult..... men dina såg riktigt snygga ut.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Göran
- S-Poster
- Posts: 147
- Joined: 2004-03-30 17:06:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Modell märke bak, 944 S.
Vad jag vet är mina original, varje siffra och S:et är en egen enhet,Freddan wrote:
Men din dekal ser smalare ut och siffrorna sitter inte ihopa.
Var har du hittat dom, det ser mycket snyggare ut än mina orginal..... fast jag gillar orginal även om det är fult..... men dina såg riktigt snygga ut.
Fredrik
i någon typ av hårdplast tror jag.
/Göran
Körde röd 944 S -87
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja så ser min ut.... den tjocka varianten. Så det är därför jag tror att dom lösa lite smalare siffrorna inte är orginal...... fast det var kanske tillval.
Men jag har bara sett den modellen som jag har.
Fredrik
Men jag har bara sett den modellen som jag har.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Kanske är det olika på olika årsmodeller?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Köp på PCS så får du rätt grejer. Köpte turbomärket till min och det kostade in spec mycket, nån hundring eller nåt sånt.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Görans är inte orginal, det är eftermarknads emblem. En smaksak helt enkelt, har du orginal hade jag satt på dom.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Du har rätt emm. Jag såg en "S" nu på lunchen i parkeringshuset Öresund, med rätt logga, den feta. Det kan ju vara så att Göran har emblen från S2 utan tvåan!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja... jag är nog inne på emms förslag att behålla orginalet även om dom andra var snygga...... men jag har ju haft ett helsike att klistra dit dubbelhäftande tejp på mina siffror som följde med bilen.
Men kan det vara så enkelt att det är S2:ans emblem utan 2:an som Pehr trodde????
Fredrik
Men kan det vara så enkelt att det är S2:ans emblem utan 2:an som Pehr trodde????
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users