Mats Jacobsson wrote:Jalle 968 wrote:Om toppen är av Alu så går det att TIGsvetsa på material där det saknas innan planing
Är du säker på att denna typen av Alu är svetsbar?
Är det någon som provat det?
Erland Cox på Topplocksverkstan säger att om jag kan ta sönder det, kan han laga det, så det låter förtroendegivande.
Patand wrote:När jag skriver lossa så menar jag lossa... annars skriver jag ta bort... Alltså det räcker med att lossa balken så man får ner den en bit. Den kan hänga kvar i fjäderbenen. (Minns inte om vi lossade casterblocken eller inte).
Bra, då vet jag hur du tänker.

Många svamlar och skriver för fort och då kan det bli en ordföljd man inte menat eller så var den för odetaljerad.
Casterblocken, det är just det, då ryker den nyss inställda hjulinställningen.
Jag minns att den hängde ett par cm om man bara lossar den, och sen ytterligare någon cm om man lossar styrstaget med (men det måste man nog losa oavsett, eller hur var det med det???

). Räcker det är det OK.
Eddie Varvstopp wrote:Ska du ha hjälp med att hinka i och ur motorn så är det bara att hojta. Sånt begriper jag mig på men inte plocka isär motorer.
Du är en klippa Edvin

, det vet jag, men ska försöka reda ut detta med egen kraft och tid. Åker till Portugal i nästa vecka, när man skulle varit hemma och mekat istället.

Nej, det menar jag inte, men det går åt en massa pengar man kunde spenderat på bilen istället.
mvh
Goran