Skaffa nytt avgassystem
- GLi
- S-Poster
- Posts: 59
- Joined: 2005-02-13 19:12:36
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Näe det behöver man säkert inte... men är ju bra att veta vad man jämför mellan om man ska jämföra priser.Highway wrote:Man behöver väl knappast rostfritt på en bil som endast går på sommaren eller är jag ute och cyklar,

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Finns det inga fördelar med rostfritt förutom att det troligtvis inte rostar sönder lika fort som ett icke rostfritt system?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- Carrera-Poster
- Posts: 343
- Joined: 2006-01-08 13:44:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Huskvarna
- Contact:
Om man beställer ett system från Ferrita kan man då få det i delar så man kan svetsa ihop det själv eller hur går det till?
Har även lite rabatt från Cadillac-klubben så man kan förhoppningsvis få ner priset lite extra
Mvh Håkan
Har även lite rabatt från Cadillac-klubben så man kan förhoppningsvis få ner priset lite extra

Mvh Håkan
Last edited by Hakan on 2006-01-26 19:58:52, edited 1 time in total.
Tidigare bilar:
Porsche 924 -79
Porsche 944 Gemballakittad -86
Porsche 924 -79
Porsche 944 Gemballakittad -86
- H.Magnusson
- S-Poster
- Posts: 159
- Joined: 2004-04-11 09:59:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Mölndal
- Contact:
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Möjlighet att göra det till en 944 turbo också? Alltså 3"? Går i tankarna om det är lönt att köpa färdiggjort eller om jag ska svetsa eget..H.Magnusson wrote:Jag skulle kunna svetsa upp ett par billiga system i stål eller rostfritt om det är några som vill ha och någon som kan låna ut ett orginal system.
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- H.Magnusson
- S-Poster
- Posts: 159
- Joined: 2004-04-11 09:59:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Mölndal
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 97
- Joined: 2004-06-05 21:39:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrtälje
- Contact:
Avgassystemen rostar från insidan pga kondens/fukt som ligger kvar. Kör man mest långa sträckor är det dock lite annorlunda, då torkar systemet ut av värmen. Tex taxibilar kan åka väldigt många mil med samma system.Highway wrote:Man behöver väl knappast rostfritt på en bil som endast går på sommaren eller är jag ute och cyklar,, klämmer han ihop ett system från caten och bakåt till en 968 är jag intresserad.
Så öven om man bara kör på sommaren kan det alltså vara idé med ett rostfritt system.
-
- S-Poster
- Posts: 97
- Joined: 2004-06-05 21:39:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrtälje
- Contact:
Hansen Racing är inte längre så intresserade att göra system till annat än jänk. De tycker att det kan vara svårt att få rätt ljudnivå när de inte ha erfarenhet av bilen. De uppskattade att det skulle kosta ca 10 000 för ett 2,5" sytem, rostfritt ytterligare dyrareMats Hellström wrote:Det stämmer att Ferrita vill ha ca 6 000-6 500 för ett system till en n/a. Ett 2,5" rostfritt system skulle kosta så enligt Ferrita i Solna.
De är villiga att ge en viss rabatt, ca 10% om vi blir fler. Det spelar ingen roll om det är olika 944:or, alltså turbo, S2 eller äldre bilar som jag själv har.
I morgon ska jag kolla med Hansen. Det borde bli billigare eftersom de mej veterligen inte jobbar med rostfritt.

- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Vad tar du för ett 3" system till turbon i rostfritt resp vanligt stål?H.Magnusson wrote:Visst, till turbon har jag en färdig jigg att svetsa i. Om du ska svetsa själv så undvik rör från simons, då de har för stor radie i böjarna.
/Mårten
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Millen
- Turbo-Poster
- Posts: 957
- Joined: 2005-09-17 09:43:48
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Trollhättan
- Contact:
- A944T
- Turbo-Poster
- Posts: 727
- Joined: 2005-09-11 17:28:55
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 9
- Joined: 2005-06-13 10:12:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
En 968 tjänar ganska mycket effekt på att få en rejskatt i stället för original samt något större avgasdiameter. Har testat med Random Technology kattar och bilen var renare än med originalkat på avgastestet efteråt (Kalifornien 2005).Highway wrote:Man behöver väl knappast rostfritt på en bil som endast går på sommaren eller är jag ute och cyklar,, klämmer han ihop ett system från caten och bakåt till en 968 är jag intresserad.
Tyvärr bänkade vi inte bilen före bytet men efteråt gav den 217 rwhp och där hade säkert varit lite mer att hämta vid justering av soppatryck.
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users