Men innan man kan måla bil ska det maskas. Här beslöt jag mig för att lägga linjen på samma sätt som andra sidan. I detta fall hamnade bodyn lite lägre framtill med avslut lite högre baktill.
Försökte maska med bred tejp som INTE blev rak. Efter några vändor kom idén med sytråd. Några mätpunkter och upp med tråd. Schnyggt !!

Dagen B för body var en lördag. Mer precist förra lördagen. Vädret skulle bli bajs men så länge det inte blåste så borde det gå.
Så fram med vattenspruta och vattna mark och vägg.
Fram med bodyflarra och rostskyddspistol. Nu upptäcker jag mynningen är antagligen för stor

Provsprayar mot grannens vägg och sprutbilden blir ändå ganska bra vid 2,5 bars tryck, lätt grov.
På med förtunning på ytorna, sedan klibbduk.
PULS !!!!
Det är nu det gäller ... flera nätters a 30-50 minuter med amatörmässig precision står på spel.
Avtryckarfingret till max och det är no return.
Börjar med övre anliggningsytan för skärmen.
Sprutbilden är lite lynnig, men det går an. Fortsätter nedåt mot tröskeln. Tar om tre gånger.
Gör paus och fortsätter sedan med tröskeln. Lägger omedvetet ett klibblager, sedan hardcore.
Allt som allt, grymt bra resultat.
Enda störningsmomentet var en helt oförstående fru som klagade på doften i huset...
Nu i efterhand är jag nöjd med att jag tog hand om arbetet själv. Det blev ordentligt gjort.
Speciellt stolt är jag över min återvunna uppallningsmarkering; Rutern.

Nu är frågan om bilen ska ställas av eller om jag hinner ta tag i min bättre begagnade skärm jag köpt. Nästa år blir det da real deal, med real lack.
Detta var en stor dag. Skadorna och markeringen som jag stört mig på sedan köpet 2008 är nu fixade!