Jaha. Så blev man med Porsche till slut.
Vill tacka janne j och nahpets för att ni satte idéen i huvudet på mig att ge mig av till Umeå trots avståndet.
Allra mest vill jag tacka thesaint för affären.
Tanken på att göra en biltråd var nog aldrig tanken då jag är ny här och ny med Porsche. Men, jag tänkte att varför inte skriva lite så får vi se vad det leder till.
Dagen började kl 05:00 då klockan ringde. Iofs helt i onödan då jag knappt sovit en blund i rädsla att missa flyget. Till Ronneby och checka in. Kl 06:40 lyfte vi mot Bromma för mellanlandning för att sen vara i Umeå kl 09:10. Kändes lite overkligt att se en vägskylt som det stod Haparanda på och veta att Sundsvall och Örnsköldsvik ligger SÖDERUT.
Så efter sedvanlig däcksparkande, undersökande, frågande och visande var det dags att fylla bilen med vinterdäck och alla bra-att-ha grejer och stålsätta sig inför hemresan. 115 mil är inte något man lägger bakom sig speciellt fort. Inte ens i en Porsche.
Men resan gick kanon. Hade många timmar på mig att lära känna bilen. Tog det för det mesta lugnt. Låg i snitt på 120 men toppade ibland betydligt mer vid tex omkörningar. Inte för att det behövdes utan för att det gick och var roligt. En bmw och en Saab aero plus någa mindre antagonister åts upp på resan. Tror att flinet i ansiktet försvinner om ett par dagar.
Under hela resan snittade jag på 0,9 l/milen vilket jag tycker är helt ok. Så de närmsta dagarna ska det kollas vad som ska göras i vinter. Får se om jag återkommer med det.
951 -86 | Äntligen, Roggans
-
- S-Poster
- Posts: 85
- Joined: 2013-09-12 11:34:33
- Telefon: 0709565058
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Rödeby
- Contact:
951 -86 | Äntligen, Roggans
Last edited by Roggan on 2013-10-13 13:34:39, edited 1 time in total.
__________________________________________________________
Man slutar inte leka bara för att man blir gammal. Man blir gammal av att sluta leka.
Porsche 951 -86
Niva -97
PCS 14247
Man slutar inte leka bara för att man blir gammal. Man blir gammal av att sluta leka.
Porsche 951 -86
Niva -97
PCS 14247
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Äntligen 951ägare
Räkna inte med det.Roggan wrote:Tror att flinet i ansiktet försvinner om ett par dagar.

Välkommen ner i träsket. Hoppas du får kul med din bil! Glöm inte att prova lite kurviga småvägar innan säsongen är över. Ta det försiktigt bara med tanke på löv och blöta vägar.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Äntligen 951ägare
Grattis!
En rejäl resa med en nyinköpt bil blir ett minne som inte faller i glömska i första taget.
Jag tycker själv att 24-44 bilarna är ypperliga långresevagnar, höga marschhastigheter är inget problem...
Ha det bra.
Janne
En rejäl resa med en nyinköpt bil blir ett minne som inte faller i glömska i första taget.
Jag tycker själv att 24-44 bilarna är ypperliga långresevagnar, höga marschhastigheter är inget problem...
Ha det bra.
Janne
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Äntligen 951ägare
Gratulerar till köpet. Ibland är det värt att ta sig de där extra milen för att få tag på en fin bil.
/ Erol
Ps.
Är du snäll och ändrar trådens namn enligt de regler vi satt för trådarna om våra bilar.
/ Erol
Ps.
Är du snäll och ändrar trådens namn enligt de regler vi satt för trådarna om våra bilar.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Äntligen, Roggans 951:a -86
Grattis till att ha fått en härlig tur genom det höstvackra sverige!
Har själv åkte runt 50 mil på landsvägar de senaste två helgerna och med en Porsche runt kroppen, fint väder och höstvackra skogar är det superhärligt! Flinet kommer som sagt var stanna! 


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: Äntligen, Roggans 951:a -86
Kul!
Önskar dig all lycka med ditt ägande
Önskar dig all lycka med ditt ägande

- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 951 -86 | Äntligen, Roggans
Eftersom inget hänt på en dryg vecka så blev det nu tvångsuppdatering av rubriken... 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 951 -86 | Äntligen, Roggans
Grattis !!! När får vi se bilder !!! 

Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
Who is online
Users browsing this forum: No registered users