944 turbo repotage i Automobil
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
944 turbo repotage i Automobil
Fick just hem ett gratisnummer av Automobil .. Ingen tidning som jag vanligtvis läser men där fanns det ett repotage om 944 turbo, 5 Sportprofiler i varje klass..
Lite bilar i varje prisklass där dom börjar med
944 turbo i 75000 kr klassen sedan blev det bara dyrare...
Dom hänvisar dessutom till www.944sverige.com i artikeln.
Lite bilar i varje prisklass där dom börjar med
944 turbo i 75000 kr klassen sedan blev det bara dyrare...
Dom hänvisar dessutom till www.944sverige.com i artikeln.
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 91
- Joined: 2007-09-30 20:18:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerås
- Contact:
Jag fick också ett nummer av Automobil. Är alla ni andra som får den med i PCS eller har dom gjort en sökning i bilregistret tro?
PCS# 11192
Porsche 944 turbo -88
Citroen Xsara -04
Ford Escort MK2 -75
Min tråd: Porsche 944 turbo-88
Porsche 944 turbo -88
Citroen Xsara -04
Ford Escort MK2 -75
Min tråd: Porsche 944 turbo-88
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Adresskällan står vid din adress på baksidan av tidningen.henrik l79 wrote:Jag fick också ett nummer av Automobil. Är alla ni andra som får den med i PCS eller har dom gjort en sökning i bilregistret tro?
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
När man skriver att 951 är mest KFP, blir ju iaf jag mycket sugen på att prenumerera... vaddå lättsmörjd 

Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Överväger allvarligt att nappa på erbjudandet jag oxå, har prenumererat av och till och tycker den är rätt bra.emm wrote:När man skriver att 951 är mest KFP, blir ju iaf jag mycket sugen på att prenumerera... vaddå lättsmörjd
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Tidningen ÄR bra och kommer att bli ÄNNU bättre. Ni som läst Automobil tidigare märker kanske en del skillnader mot förr. Nu är fokus enbart på sportigare bilar i alla prisklasser, bilar som ger mycket kul för pengarna och som får smilbanden att stramas åt lite extra. Kul att ni gillar den 

Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Är prenumerant sedan 1 år och tidningen bjuder på intressant och rolig läsning.
Speciellt de tekniska bitarna gillar jag. Deras tester är sakliga och skapar en gedigen plattform för de intresserade att kunna diskutera utifrån.
En annan detalj är blandningen gammalt och nytt och kunskapen om bilarna från då och nu.
Letar man efter kunskap, spänning och variation i sitt läsande är Autmomobil ett bra val.
För övrigt vill jag säga att jag skriver detta på eget initiativ, men en prenumeration för mina vackra orden emottages högst ödmjukast.
Mvh
Stephan
Speciellt de tekniska bitarna gillar jag. Deras tester är sakliga och skapar en gedigen plattform för de intresserade att kunna diskutera utifrån.
En annan detalj är blandningen gammalt och nytt och kunskapen om bilarna från då och nu.
Letar man efter kunskap, spänning och variation i sitt läsande är Autmomobil ett bra val.
För övrigt vill jag säga att jag skriver detta på eget initiativ, men en prenumeration för mina vackra orden emottages högst ödmjukast.

Mvh
Stephan
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
+1Nahpets wrote:
...men en prenumeration för mina vackra orden emottages högst ödmjukast.![]()
Mvh
Stephan
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
- laakso
- Turbo-Poster
- Posts: 443
- Joined: 2009-05-12 14:25:32
- Telefon: 0767677224
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1993
- Location: Uppsala
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Har inte fått någon gratistidning... hur tar jag del av erbjudandet?
/Erol
/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]