Hej och välkommet till internets bästa forum!
Vilken svår fråga du öppnar med..
Att svara på vad det kostar är lika lätt som att ge svar på: Hur lång långt
är ett rep? För att att kunna ge nått svar på din fråga så måste man
nästan ha ett objekt att utgå ifrån och sedan veta lite mer exakt vilka
krav/planer du har och vad du kan göra själv och vad som ska lämnas bort.
Så som slutsats, allt från 10.000 - 250.000:- beroende på
Har du köpt en bil redan? eller letar du fortfarande?
944:an är en relativt lättskruvad bil men märkbart dyrare än många andra.
Köper du en bil som är bra maskinellt sett men som behöver ett ansiktslyft
så räkna med en hellack, lite nya klips, nya blinkersglas, emblem m.m
då borde du landa på 20-30.000:- (om du inte lckar själv eller har bra
kontakter hos lackerare)
I regal så gäller "du får det du betalar för" så om du tittar på en billig 944
för kanske 20-30.000:- och sen planerar att lägga lika mycket till på en
lack så skulle jag tipsa att köpa en annan bil för dubbla pengarna från
början, då får du säkert en bil som är fräschare i lack, motor/drivlina,
inredning och förmodligen har den inte gått lika långt.
Oj vad mycket svammel det vart... hoppas du vart något klokare av detta!
Mvh Erol
Ps. kolla gärna i min biltråd, jag har laggt ca 60-70.000:- på min bil utöver
inköp och jag har gjort det mesta själv eller med hjälp av kompisar.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600