VI SOM HAR SERVAT VÅR BIL 2009!
- klantto
- NA-Poster
- Posts: 9
- Joined: 2008-05-12 15:20:57
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kiruna / nu Göteborg
- Contact:
VI SOM HAR SERVAT VÅR BIL 2009!
Model:
Var:
Vad:
Kostnad:
upplevelsen efter service:
Var:
Vad:
Kostnad:
upplevelsen efter service:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- klantto
- NA-Poster
- Posts: 9
- Joined: 2008-05-12 15:20:57
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kiruna / nu Göteborg
- Contact:
klart man vill...
Klart man inte vill men andra kanske vill stilla sitt sinne och glädjas med andra.jonaslarsson wrote:vill man vet hur mycket pengar man lägger på sin bil?
- A944T
- Turbo-Poster
- Posts: 727
- Joined: 2005-09-11 17:28:55
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Location: Stockholm
- Contact:
Får väl börja då.
Model: Porsche 944 Turbo S
Var: Speed & Autoteknik (www.speed-autoteknik.se)
Vad: Oljor, filter, remkoll, bromsbelägg fram och bak, R-däck
Kostnad: ca 20.000:-
upplevelsen efter service: Förstklassig.
Model: Porsche 944 Turbo S
Var: Speed & Autoteknik (www.speed-autoteknik.se)
Vad: Oljor, filter, remkoll, bromsbelägg fram och bak, R-däck
Kostnad: ca 20.000:-
upplevelsen efter service: Förstklassig.
// Andreas - Porsche 944 Turbo S+ -88
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1764
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Model: Porsche 944 Turbo
Var: Hemmamek.
Vad: Motorservice, uppgraderingar chassi/exteriört/interiört.
Kostnad: 55 000 kr.
Upplevelsen efter service: Blod och svett, men ännu ingen tår samt stor insikt av bilens skick och prioriteringsbehov.
Externa mekleverantörer so far:
Tokan: Snabb, noggrann och effektiv (WG byte samt bränslefilter).
Mvh
Stephan
Var: Hemmamek.
Vad: Motorservice, uppgraderingar chassi/exteriört/interiört.
Kostnad: 55 000 kr.
Upplevelsen efter service: Blod och svett, men ännu ingen tår samt stor insikt av bilens skick och prioriteringsbehov.
Externa mekleverantörer so far:
Tokan: Snabb, noggrann och effektiv (WG byte samt bränslefilter).
Mvh
Stephan
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2008-05-20 20:13:15
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Annelöv, Skåne
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: VI SOM HAR SERVAT VÅR BIL 2009!
Model: 924 Turbo
Var: Mitt garage
Vad: Bromsvätskebyte, camberjustering, byte passagerarstol
Kostnad: 0kr (hade bromsvätska sedan tidigare, lånad stol, minns inte vad jag betalade)
upplevelsen efter service:
Snart sker växellådsbyte också...
Var: Mitt garage
Vad: Bromsvätskebyte, camberjustering, byte passagerarstol
Kostnad: 0kr (hade bromsvätska sedan tidigare, lånad stol, minns inte vad jag betalade)
upplevelsen efter service:
Snart sker växellådsbyte också...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-07-04 05:34:16
- Bilmodell: Golf -10
- Location: Blekinge
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Model: Porsche 944 Turbo -89
Var: Hemma i mitt garage
Vad: Nyrenoverad AC-kompressor + R134a kylmedium
Kostnad: kompressor 1500:-, R134a 800:-
upplevelsen efter service:
Var: Hemma i mitt garage
Vad: Nyrenoverad AC-kompressor + R134a kylmedium
Kostnad: kompressor 1500:-, R134a 800:-
upplevelsen efter service:
Porsche 944 turbo -89 (inne på 16e året)
Honda CBR 600 RR (såld efter 14år å 1000mil)
Audi A6 c7 allroad 3.0tdi
http://www.garaget.org/Porsche-cbr600rr
Honda CBR 600 RR (såld efter 14år å 1000mil)
Audi A6 c7 allroad 3.0tdi
http://www.garaget.org/Porsche-cbr600rr
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Model: 993 C2
Var: Mobilmec Växjö http://www.mobilmec.se
Vad: Olja, bromsvätska, luftfilter, stålomspunna bomsslangar, nya skivor, ny koppling, bytt framdäck, nya finhjul, rekond utvändigt mm.mm
Kostnad: Bra pris
upplevelsen efter service: Kanon blir inte bättre,, kan varmt rekommenderas
Var: Mobilmec Växjö http://www.mobilmec.se
Vad: Olja, bromsvätska, luftfilter, stålomspunna bomsslangar, nya skivor, ny koppling, bytt framdäck, nya finhjul, rekond utvändigt mm.mm
Kostnad: Bra pris
upplevelsen efter service: Kanon blir inte bättre,, kan varmt rekommenderas
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Model: 951 -89
Var: Eget garage
Vad: Lite efterhand som inspiration infinner sig, renoverat topp, renoverat bromsok med nya gummidetaljer och pulverlack, nya bromsskivor, finjusterat tomgångskontakt, målat avgasrör, pillat med lackstift, kollat hjulvinklar etc etc.
Kostnad: Köpt grejor för kanske 5-6 tusern, håller inte så bra koll.
upplevelsen efter service: Störst effekt hade finjustering av tomgångskontakt, tog 10 minuter, kostade 0 kr och gav mycket jämnare övergång mellan gas och motorbroms.
Håller på och pillar lite med främre kränghämmare nu, klonkat i den som attan innan
Var: Eget garage
Vad: Lite efterhand som inspiration infinner sig, renoverat topp, renoverat bromsok med nya gummidetaljer och pulverlack, nya bromsskivor, finjusterat tomgångskontakt, målat avgasrör, pillat med lackstift, kollat hjulvinklar etc etc.
Kostnad: Köpt grejor för kanske 5-6 tusern, håller inte så bra koll.
upplevelsen efter service: Störst effekt hade finjustering av tomgångskontakt, tog 10 minuter, kostade 0 kr och gav mycket jämnare övergång mellan gas och motorbroms.
Håller på och pillar lite med främre kränghämmare nu, klonkat i den som attan innan
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2005-05-19 18:25:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
renovering
ok vi börjar :
Var: Mitt Garage:
Kostand:
Belägg från Utzon , Skivor från utzon,
Handbromsbackar från utzon = c.a 4000:-
Avgassystem från utzon = 4600:- inkl frakt
Zex nossystem 5000:- köpt blocket.
Genomförtarbete :
Byte av bromsivor runt om renovering av broms ok. (hel nöjd )
Byte avgassystem köpt på utzon 2,5" rostfritt (mycket bra)
Byta av bromsbelägg och handbromsbackar utzon (helnöjd)
Installation av lustgassystem (Mycket enkelt att installera c,a mellan 80- 100hk extra)
Eget garage är det bästa och billigaste sen har man er för bra tips.
Renovera själv så blir det bra.
Lycka till
Var: Mitt Garage:
Kostand:
Belägg från Utzon , Skivor från utzon,
Handbromsbackar från utzon = c.a 4000:-
Avgassystem från utzon = 4600:- inkl frakt
Zex nossystem 5000:- köpt blocket.
Genomförtarbete :
Byte av bromsivor runt om renovering av broms ok. (hel nöjd )
Byte avgassystem köpt på utzon 2,5" rostfritt (mycket bra)
Byta av bromsbelägg och handbromsbackar utzon (helnöjd)
Installation av lustgassystem (Mycket enkelt att installera c,a mellan 80- 100hk extra)
Eget garage är det bästa och billigaste sen har man er för bra tips.
Renovera själv så blir det bra.
Lycka till
- Pake
- S-Poster
- Posts: 66
- Joined: 2004-06-13 19:34:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norberg
- Contact:
Service 2009
Porsche 928 GT -90
Var: Mitt garage
Olja, filter och bromsvätska bytt augusti 2008.
2009: Genomgång av bränslepumpar, slangar och packningar bytta.
Byte av stötdämparfäste hö bak. Rekondat skinnklädsel, polerat och lackskyddat på utsidan. Nya däck (Vredestein Ultrac Sessanta) på 18" fälgarna.
Kostnad 2009 hittills: 12 tkr
Var: Mitt garage
Olja, filter och bromsvätska bytt augusti 2008.
2009: Genomgång av bränslepumpar, slangar och packningar bytta.
Byte av stötdämparfäste hö bak. Rekondat skinnklädsel, polerat och lackskyddat på utsidan. Nya däck (Vredestein Ultrac Sessanta) på 18" fälgarna.
Kostnad 2009 hittills: 12 tkr
Porsche 928 GT
- laakso
- Turbo-Poster
- Posts: 442
- Joined: 2009-05-12 14:25:32
- Telefon: 0767677224
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1993
- Location: Uppsala
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users