Går man från en 964 till en 996 så känns det som om man hoppar in i en vanlig men snabb BMW Coupé eller liknande, gott om utrymme, tyst och bekvämt. Sen hoppar man ner i den gamla igen där det låter och skakar..
Detta givetvis på gott och ont.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
Går man från en 964 till en 996 så känns det som om man hoppar in i en vanlig men snabb BMW Coupé eller liknande, gott om utrymme, tyst och bekvämt. Sen hoppar man ner i den gamla igen där det låter och skakar..
Detta givetvis på gott och ont.
Instämmer, 996 tycker jag lät för lite..men den äldre hade lite mer av det där:D Funderar ärligt på att hoppa till en 911 i stället..runt årsmodell 80.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
En 964 skulle jag kunna tänka mig! Jag gillar i synnerhet just 964 och 993 bland 911:orna. 996:an tycker jag är ganska trist att titta på, ser ut som en tvål. Då får det nästan vara turbo eller GT2/3 för att den ska se fräck ut. 997:an är däremot ett steg i rätt riktning igen!
De äldre bilarna ska det va!! Mitt livs största antiklimax var att hoppa in en 997 C2S! Det kändes precis som att sitta bakom ratten i Passaten, fast det gick fortare.....
Jag saknade allt som jag älskar i de äldre bilarna!!
Pehr Johnsson wrote:De äldre bilarna ska det va!! Mitt livs största antiklimax var att hoppa in en 997 C2S! Det kändes precis som att sitta bakom ratten i Passaten, fast det gick fortare.....
Jag saknade allt som jag älskar i de äldre bilarna!!
Mitt livs största klimax har varit i en 997 GT3 RS samt i en Ferrari 360 Challange stradale... tyvärr fick jag inte köra GT3 RS, men jag åkte... jisses... man skulle spelat i dom ligorna!
Men för att återgå till verkligheten så skulle jag väldigt gärna vilja ha en 964/993 oxå, för min 951 vill jag ha kvar med, härliga bilar!
Min mamma har en 997 C4 och den är väldigt trevlig. Men bortsett från att den är riktigt snabb och välbyggd, så är det som en "vanlig" modern bil. Själv är jag svag för 930-modellen.
Kruxet med de moderna bilarna tycker jag är att när det väl börjar bli spännande att köra, så går det helt sanslöst fort. Vill jag ha det lika spännande i min egen gamla 924, kan jag sänka farten med sådär en hundra knyck.
993 turbon är ju underbar. Synd bara att dom har blivit så galet dyra. Visst kan man lägga upp 600000kr så lär man nog inte behöva tänka på värdeminskning men det är ändå en del pengar som måste upp.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
Kan bara hålla med angående 993 Turbo, blev helfrälst förra sommaren efter min färd ner till Nürburgring (samt givetvis PÅ ringen) i en sådan! Sjuk bil att acca och lagom sofistikerad, man klarade lätt långturen ner till ringen men ändå var den inte FÖR mjäkig som tydligen 997 är (har inte provat en sådan ännu).
Håller med John om att 993 Turbo bara är liiiite för dyra...
John wrote:993 turbon är ju underbar. Synd bara att dom har blivit så galet dyra. Visst kan man lägga upp 600000kr så lär man nog inte behöva tänka på värdeminskning men det är ändå en del pengar som måste upp.
Skulle nog välja en 996 GT2 för de pengarna !
Kanske inte snyggare eller bättre investering men mycket tuffare !
Själv har jag kört badanka några mil 1-6/7. Attans trevlig bil!
Den bara ber om att bli körd hårt!
Ljudet i den är något som inte den finaste symfoniorkester kommer i närheten av (vilken 944 som helst ställer sig långt in i skamvrån!). Passade utmärkt som bröllopsräser!
Ljudet när man kom den sista biten mot festlokalen med motorn nosande på varvstopp, men nyblivna frun bredvid går INTE av för hackor!
Kommer nog en bild på bröllopsklädd badanka inom kort!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Pehr Johnsson wrote:Trevligt Karl!! Var det Highways 993 du rattade??
Japp!
Mycket trevlig upplevelse att ratta något bakomotoriserat, en helt annan grej.
Men helt klart ett fordon att köra med mycket respekt när man närmar sig gränsen.
Körde någon mil i regn och då var det RESPEKT som gällde.
(Jo, michelin r-däck med väldigt lite mönster gör sitt till...)
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Det är VÄLDIGT spännade med R-däck i väta. Jag råkade ut för lite adrenalin sprut på väg till Ljungbyhed för några veckor sedan. Svängde av vägen och in mot byn och då bara släppte bakvagnen! i Samma stund var det dax att svänga höger och jag hade sladd på andra hållet. Väldigt kul, men hade jag fått mote kunde det slutat trist.
Du får hojta till om du blivit svansmotorsjuk så kan vi sitta och sucka i kapp!