944 Turbo -90 | "The Bandit"
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- GLind
- Turbo-Poster
- Posts: 942
- Joined: 2005-06-26 09:31:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund/Sthlm
- Contact:
På sista bilden ser det ut som att du har något märke klockan fem i förbränningsutrymmet. Vad är det? Eller är det bara bortskrapad sot?
Riktigt kul med lite bilder.
Riktigt kul med lite bilder.
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Vad är det i den svarta Porscheförpackningen?
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erol
- Moderator
- Posts: 4343
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Ser ut som en låssatstill fälgarna!Joakim wrote:Vad är det i den svarta Porscheförpackningen?
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Lite mer gjort
bytt p-boxar på balansaxlarna samt kamaxeln.
putsat upp ytan på blocket som ligger an mot toppen
Nästa steg blir att riva bort turbon o byta packningarna som läcker samt svetsa dit en lambda sond på avgasröret strax innan race katen.
bytt p-boxar på balansaxlarna samt kamaxeln.
putsat upp ytan på blocket som ligger an mot toppen
Nästa steg blir att riva bort turbon o byta packningarna som läcker samt svetsa dit en lambda sond på avgasröret strax innan race katen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Vad blev det för packning? Widefire eller? Om du har lust att skriva ut artikelnummer på packningarna till turbon så hade jag varit tacksam, tänkte byta dom oxå... ähh, jag har en -86... kanske inte samma packning?
Var toppen skev?
Var toppen skev?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Jag köpte en orginal sotnings sats som är wiktor reinz.
prata med flera styckna o dom tyckte att orginal var lika bra om inte bättre än widefire.
har dock inte bestämt mig än om jag ska o-ringa toppen eller inte.
jag har inte köpt några packningar till turbon än.
prata med flera styckna o dom tyckte att orginal var lika bra om inte bättre än widefire.
har dock inte bestämt mig än om jag ska o-ringa toppen eller inte.
jag har inte köpt några packningar till turbon än.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Uj, jag var bergis på att widefire skulle vara bättre, och jag tänker inte heller o-ringa...DLS wrote:Jag köpte en orginal sotnings sats som är wiktor reinz.
prata med flera styckna o dom tyckte att orginal var lika bra om inte bättre än widefire.
har dock inte bestämt mig än om jag ska o-ringa toppen eller inte.
jag har inte köpt några packningar till turbon än.
Någon som kan komentera? Finns ju många race-killar här som byggt mumma-motorer!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Nu har man varit o lämnat toppen på renovering.
under tiden den är borta ska jag riva bort turbon o byta packningar samt svetsa dit en lambdasond mutter på avgasröret.
slänger upp en bild på arbetsplatsen så länge![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
under tiden den är borta ska jag riva bort turbon o byta packningar samt svetsa dit en lambdasond mutter på avgasröret.
slänger upp en bild på arbetsplatsen så länge
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Hm verkar som om min turbo kan vara dålig också ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
om jag trycker ganska hårt kan jag glappa axeln rätt rejält i sidled.
jag är inte säker om det är okej eller inte, måste få nån som kan turbos att känna på den först innan jag bestämmer mig för endera renovering eller uppgradering.
fasiken ännu mer pengar går det åt, dyrt nöje man har.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
om jag trycker ganska hårt kan jag glappa axeln rätt rejält i sidled.
jag är inte säker om det är okej eller inte, måste få nån som kan turbos att känna på den först innan jag bestämmer mig för endera renovering eller uppgradering.
fasiken ännu mer pengar går det åt, dyrt nöje man har.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Om jag inte förstått helt fel så är det ganska ok att ha glapp i sidled på en turbo. Axeln ska liksom "flyta" ovan på en oljehinna. Har man däremot glapp i längsled så är det illa.
Så har jag hört och uppfattat det iaf. Men såklart är det bra om du kan få någon som kan turbo ordentligt att kika på den.
Hoppas du slipper utgift för renovering av turbon iaf...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Så har jag hört och uppfattat det iaf. Men såklart är det bra om du kan få någon som kan turbo ordentligt att kika på den.
Hoppas du slipper utgift för renovering av turbon iaf...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
mm hoppas att du har rätt patand. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
egentligen så vore det bra om den var dålig för då finns det inga ursäkter för att uppgradera den![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
men jag hade siktat in mig på maf-kit samt spridare o inte lägga pengar på turbon i år.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
egentligen så vore det bra om den var dålig för då finns det inga ursäkter för att uppgradera den
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
men jag hade siktat in mig på maf-kit samt spridare o inte lägga pengar på turbon i år.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Nu är äntligen turbon borta!!! ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
usch vad trångt o jäkligt den satt.
Nu ska vi bara hitta nån som kan kolla upp om turbon är okej eller behöver renoveras, isåfall lutar det åt en k26/27 uppgradering
är mest sugen på en k27/6 för snabb spoolup men vi får se.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
usch vad trångt o jäkligt den satt.
Nu ska vi bara hitta nån som kan kolla upp om turbon är okej eller behöver renoveras, isåfall lutar det åt en k26/27 uppgradering
![:#drool:](./images/smilies/drool.gif)
är mest sugen på en k27/6 för snabb spoolup men vi får se.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users