Varför skulle jag köra en GT3:a?
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Varför skulle jag köra en GT3:a?
Fick köra en GT3:a modell 04. Det skulle jag inte ha gjort, nu måste jag köpa en kortad styrväxel för 8000:- Vilken otrolig skillnad i slalombanan mot min 944 och den 968 jag körde idag. Gick ju att åka konstant med uppställ med en sådan styrning.
Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt
Rikard
Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- MattiasA
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2006-06-21 20:23:38
- Bilmodell: 944Turbo -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Trollhättan
- Contact:
Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?
Varför är man inte förvånad....Rikard wrote: Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt Rikard
Mattias Andersson
944 turbo-90
PCS 10746
944 turbo-90
PCS 10746
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?
Bra jobbat som alltid Rikard! Kul att du visar lite försiktiga Porscheägare att deras bilar klarar mycket mer än de tror!Rikard wrote:Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt
Vad ska man med en GT3 till om man inte använder den! I slalom vågar man ju stå på ordentligt även med andras bilar, utmärkt tillfälle att få känna på vad de går för!
Skönt också att se att du inte skrev att du måste ha en GT3a... dvs att provkörningen bara gav sug efter en annan styrväxel!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?
Äckligt - eller hur..Rikard wrote:Fick köra en GT3:a modell 04.
Fredrik Åberg
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?
Patrikpatand wrote:Bra jobbat som alltid Rikard! Kul att du visar lite försiktiga Porscheägare att deras bilar klarar mycket mer än de tror!Rikard wrote:Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt
Vad ska man med en GT3 till om man inte använder den! I slalom vågar man ju stå på ordentligt även med andras bilar, utmärkt tillfälle att få känna på vad de går för!
Skönt också att se att du inte skrev att du måste ha en GT3a... dvs att provkörningen bara gav sug efter en annan styrväxel!
Jag tror att ägaren till bilen kommer att våga åka lite tuffare i fortsättningen då han märkte att den är väldigt snäll att köra på gränsen och att den lätt går att hämta hem när baken släpper. Hans bästa tid igår var 59.8 sekunder och jag körde på 55.8 vilket faktiskt var bästa tid för dagen trots att jag åkte på kalla däck.
Jag saknar faktiskt bara styrningen och ljudet från GT3:an, sedan föredrar jag min bil.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?
Skulle vara kul att prova en GT3:a någon gång. Bara för att få känna skillnaden.Rikard wrote:Jag tror att ägaren till bilen kommer att våga åka lite tuffare i fortsättningen då han märkte att den är väldigt snäll att köra på gränsen och att den lätt går att hämta hem när baken släpper. Hans bästa tid igår var 59.8 sekunder och jag körde på 55.8 vilket faktiskt var bästa tid för dagen trots att jag åkte på kalla däck.
Jag saknar faktiskt bara styrningen och ljudet från GT3:an, sedan föredrar jag min bil.
Du får köpa en snabbare styrväxel samt slänga i en boxermotor i 951an så har du fått både styrning och ljud i nivå med GT3an!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
FSN wrote:Rikard, om du nån gång skall ratta min bil runt nån bana så får det bli på 3 cylindrar för att reducera förnedringen.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Så här skrev ägaren på PCS forum:
"Vilken känsla att åka med Rikard som så totalt känner gränserna i olika bilar. Gissa om adrenalinet flödade då jag åkte med honom i min bil. Att ta banrekord i helt okänd bil visar verkligen på körförmåga utöver det vanliga. Jäklar vad kul vi har i PCS."
Jag håller med - vi har verkligen kul i PCS!!!
Rikard
"Vilken känsla att åka med Rikard som så totalt känner gränserna i olika bilar. Gissa om adrenalinet flödade då jag åkte med honom i min bil. Att ta banrekord i helt okänd bil visar verkligen på körförmåga utöver det vanliga. Jäklar vad kul vi har i PCS."
Jag håller med - vi har verkligen kul i PCS!!!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users