Ducati Monster
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Ducati Monster
Köpte mig en Monster 696 -10 i höstas som behövde lite kärlek efter ett stöldförsök. Har inte gått mer än 250mil (vilket inte är helt orimligt med tanke på att den rullar på friska originaldäck och bromsbelägg).
Har servat med nya kamremmar och ventil-schimsning. Handlat på mig lite kolfiber, lackat om den vit med mycket pärlemoeffekt, fixat lite el och tändningslås. Skall fixa en kort volvo och en kolfiberkåpa till instrumentet och dreva ner den lite sen är jag klar tror jag.
Vad tycker ni, nåt mer jag borde göra?
Har servat med nya kamremmar och ventil-schimsning. Handlat på mig lite kolfiber, lackat om den vit med mycket pärlemoeffekt, fixat lite el och tändningslås. Skall fixa en kort volvo och en kolfiberkåpa till instrumentet och dreva ner den lite sen är jag klar tror jag.
Vad tycker ni, nåt mer jag borde göra?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: Ducati Monster
Donera den till mig?FSN wrote:Vad tycker ni, nåt mer jag borde göra?
Skulle vara en alldeles ypperlig idé
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Sv: Re: Ducati Monster
Skulle jag kunna tänka mig om du donerar mig runt 62000kr eller nåt sånt. Fast planen är nog att behålla den.Erol wrote:Donera den till mig?FSN wrote:Vad tycker ni, nåt mer jag borde göra?
Skulle vara en alldeles ypperlig idé
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- Fredrik Nyqvist
- Carrera-Poster
- Posts: 320
- Joined: 2009-08-22 14:12:41
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Ducati Monster
Vet inte exakt vad du menar med kort volvo, autokorrigering i farten?
Nåt som jag tror skulle göra mycket skillnad är att byta ut regskylts-hållaren till en betydligt mindre. Sen tycker jag personligen att såna där små speglar som sitter på styrändarna är riktigt snygga på nakna hojar. Kanske inte så praktiska dock :S
Annars såg den jäkligt snygg ut måste jag säga
Nåt som jag tror skulle göra mycket skillnad är att byta ut regskylts-hållaren till en betydligt mindre. Sen tycker jag personligen att såna där små speglar som sitter på styrändarna är riktigt snygga på nakna hojar. Kanske inte så praktiska dock :S
Annars såg den jäkligt snygg ut måste jag säga
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Re: Ducati Monster
Hoj är trevligt. Har inte kört min 944 på nästan två år pga dessa tvåhjulingar.
Frontalkrockade med en stadsjeep i en kurva i somras så nu är hojägandet uppskjutet till 2015 (förutom en gammal gatlegal cross som jag puttrar runt på).
Ibland har man turen på sin sida
Slutdämparen såg inte så rolig ut, vet inte om det är kvalitén på bilden som gör det kanske?
Rensa upp bakdelen lite?
Bort med passagerarpinnarna (du verkar ha en racekuts)?
Mindre backspeglar?
Frontalkrockade med en stadsjeep i en kurva i somras så nu är hojägandet uppskjutet till 2015 (förutom en gammal gatlegal cross som jag puttrar runt på).
Ibland har man turen på sin sida
Slutdämparen såg inte så rolig ut, vet inte om det är kvalitén på bilden som gör det kanske?
Rensa upp bakdelen lite?
Bort med passagerarpinnarna (du verkar ha en racekuts)?
Mindre backspeglar?
MVH//Per
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Ducati Monster
Köra.FSN wrote:Vad tycker ni, nåt mer jag borde göra?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Ducati Monster
Det du skriver om att byta ut regskyltshållarn..... Kort r ö v skrev jag, det är tydligen en synonym till volvo? Vad e det för automatiska Stasi DDR redigeringar?Fredrik Nyqvist wrote:Vet inte exakt vad du menar med kort volvo, autokorrigering i farten?
Nåt som jag tror skulle göra mycket skillnad är att byta ut regskylts-hållaren till en betydligt mindre. Sen tycker jag personligen att såna där små speglar som sitter på styrändarna är riktigt snygga på nakna hojar. Kanske inte så praktiska dock :S
Annars såg den jäkligt snygg ut måste jag säga
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Ducati Monster
Det är nog bildkvalitén, slutburkarna (2-1-2 system) är helt ny Termignoni i kolfiber som låter så otroligt bra. Och bakdelen skall kapas naturligtvis. Fotpinnarna får sitta kvar, kutsen är en lös kåpa så den är lätt att plocka bort vid behov.maverick wrote:Hoj är trevligt. Har inte kört min 944 på nästan två år pga dessa tvåhjulingar.
Frontalkrockade med en stadsjeep i en kurva i somras så nu är hojägandet uppskjutet till 2015 (förutom en gammal gatlegal cross som jag puttrar runt på).
Ibland har man turen på sin sida
Slutdämparen såg inte så rolig ut, vet inte om det är kvalitén på bilden som gör det kanske?
Rensa upp bakdelen lite?
Bort med passagerarpinnarna (du verkar ha en racekuts)?
Mindre backspeglar?
Filmade en liten snutt, gör sig dock bäst med bra ljud.... http://youtu.be/FzNfBw5yPqA" onclick="window.open(this.href);return false;
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Ducati Monster
Jo tack. Jag grät efter 2mil i lördags. Iskallt.patand wrote:Köra.FSN wrote:Vad tycker ni, nåt mer jag borde göra?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Ducati Monster
Mycket trevlig maskin!
Speglar i styrändarna är ett krav på alla mina hojar numera, det är klart mer användbara än original-speglar (de vibrerar inte, de sitter längre ut än din egen kropp så inga axlar eller något är i vägen). Finns skitbilliga för ca 70-80kr på ebay som fungerar alldeles ypperligt och inte skämmer för mycket! Köpte på mig ett par sånna sist jag beställde.
Här är min Ducce :
PS. volvo är volvo, så enkelt är det.. vem som nu kan lagt in den censureringen?
Speglar i styrändarna är ett krav på alla mina hojar numera, det är klart mer användbara än original-speglar (de vibrerar inte, de sitter längre ut än din egen kropp så inga axlar eller något är i vägen). Finns skitbilliga för ca 70-80kr på ebay som fungerar alldeles ypperligt och inte skämmer för mycket! Köpte på mig ett par sånna sist jag beställde.
Här är min Ducce :
PS. volvo är volvo, så enkelt är det.. vem som nu kan lagt in den censureringen?
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Ducati Monster
Vackert, finns inget tjusigare än en vit Ducati mitt i raden av 19 röda........broberg wrote:Mycket trevlig maskin!
Speglar i styrändarna är ett krav på alla mina hojar numera, det är klart mer användbara än original-speglar (de vibrerar inte, de sitter längre ut än din egen kropp så inga axlar eller något är i vägen). Finns skitbilliga för ca 70-80kr på ebay som fungerar alldeles ypperligt och inte skämmer för mycket! Köpte på mig ett par sånna sist jag beställde.
Här är min Ducce :
PS. volvo är volvo, så enkelt är det.. vem som nu kan lagt in den censureringen?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Ducati Monster
Haha ska påpeka det för tjejen som kör en röd Monster FoggyFSN wrote:
Vackert, finns inget tjusigare än en vit Ducati mitt i raden av 19 röda........
Men jag håller med, nog för att röd passar på Ducati.. Men som vita är de dubbelt så snygga!
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Ducati Monster
broberg wrote:Haha ska påpeka det för tjejen som kör en röd Monster FoggyFSN wrote:
Vackert, finns inget tjusigare än en vit Ducati mitt i raden av 19 röda........
Men jag håller med, nog för att röd passar på Ducati.. Men som vita är de dubbelt så snygga!
Å katten, en Foggy S4? Då får du vrida på ganska bra för att hänga med?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Ducati Monster
Japp, 916 motorn. Jo det skiljer en hel del, inte minst då hon är en bra mycket bättre förare än migFSN wrote: Å katten,en Foggy S4? Då får du vrida på ganska bra för att hänga med?
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]