Ljudsystem i bilen ?
-
- NA-Poster
- Posts: 41
- Joined: 2005-08-18 20:21:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Götet
- Contact:
Ljudsystem i bilen ?
Nån som har byggt ljudsystem i bilen ? Märkte att det var många som var intresserade men har inte sett nån tråd om det. Så lägg upp bilder på era ljudsystem!
Ha de gött!
Ha de gött!
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
24:an och 44:an borde ju vara tacksamma att bygga system i.. di' små laståsnerne'
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
-
- NA-Poster
- Posts: 41
- Joined: 2005-08-18 20:21:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Götet
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Lättar att göra tvärt om, sätta 6½ bak... mer plats där!Corell wrote:Jepp, perfekt plats för basar i baljorna bak, kommer sätta in en 8" eller 10" på varsin sida så småningom. Slutsteget/stegen kan man lägga i reservhjulsbaljan.
Ända tråkiga är att det är 6x4 koiaxialer båda fram och bak (tror jag), så det kommer nog bli ombyggnad så det blir 6½" fram och 4 tum bak.
Mvh. Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Posts: 41
- Joined: 2005-08-18 20:21:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Götet
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Jag brukar försöka bli av med högtalare som spelar diskant bakom ryggen, gillar det ljudet med. diskant och mellanbas framifrån och bas bakifrån (bastoner har örat svårare att riktningsbestämma vad jag förstått) Ska nog sätta en 8" i ena sidan bak och steg i reservhjulsbaljan, blir säkert dunder!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Funderar på att lägga 6 x 9" i baljorna bak, har stora klangpaketet i orginal på min bil (totalt 10 högtalare!) men det är lite tunnt i orginal...
Alternativt en aktiv subbas, någon som kan rekommendera någon subba??
Alternativt en aktiv subbas, någon som kan rekommendera någon subba??
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Men herregud.. vad är det för fel på en hederlig gammal bandare
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
hade jag haft en rejsbil hade jag sagt: massa effektkrävande gram.Jon80 wrote:Men herregud.. vad är det för fel på en hederlig gammal bandare
nu har jag ingen ren rejsbil så jag säger: att den inte tar cd-skivor.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
8" går iaf ner i varje balja bak, lådan blir dock inte så stor om man inte gjuter i glasfiber, tror jag fick ut cirka 10-11 liters lådvolym när jag byggden en på försök. Det gäller att välja element med omsorg för att få en hyggligt rapp bas ur det.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- NA-Poster
- Posts: 41
- Joined: 2005-08-18 20:21:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Götet
- Contact:
- 944s2power
- S-Poster
- Posts: 142
- Joined: 2004-04-06 19:51:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Avesta
- Contact:
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
944s2power: Kan du berätta lite mer om ditt basrör?
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Jag har i mina tidigare 944:or kört med en aktiv subbas i reservhjulsbaljan. Detta tillsammans med ett klangpaket innebär fullgott ljud så till vida att man inte är väldigt intresserad av Hi-Fi och välljud. Med extra baselement i skuffen och utbytt framsystem mot välljudande dito kommer man långt tycker jag.
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
hmm 10-11 liter.. fick du inte ut mer med glasfiber?
jag fick snudd på det dubbla om jag inte missminner mig, och då var lådorna en ren katastrof. (första gången med glasfiber, går aldrig bra )
10" är svårt att få ner i sidobaljorna, 8" fungerar utmärkt.
fast då har vi problemet att hitta ett par 8" som spelar bra i en så pass liten volym. (går egentligen bara göra en sluten låda där bak pga plats bristen).
Jag fick tag på ett par 8" MTX som funkade rätt bra. De kör min bror med i sin mazda numera i en väldigt liten låda.
ska ni ha bas så är det att skippa reservhjulet och plasta en låda i HELA baljan samt använda en lämplig 10".
jag fick snudd på det dubbla om jag inte missminner mig, och då var lådorna en ren katastrof. (första gången med glasfiber, går aldrig bra )
10" är svårt att få ner i sidobaljorna, 8" fungerar utmärkt.
fast då har vi problemet att hitta ett par 8" som spelar bra i en så pass liten volym. (går egentligen bara göra en sluten låda där bak pga plats bristen).
Jag fick tag på ett par 8" MTX som funkade rätt bra. De kör min bror med i sin mazda numera i en väldigt liten låda.
ska ni ha bas så är det att skippa reservhjulet och plasta en låda i HELA baljan samt använda en lämplig 10".
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users