Hej
Efter att ha skruvat i motorrummet på min turbo ett par år och ersatt porschemotorn med nåt lite mer.......svenskt så har det blivit dags att koppla både el och diverse slangar..
Till min stora förvåning så verkar slangen till turbotrycksmätaren ha försvunnit, var kommer den ut i motorrummet nånstans egentligen?
Turbotrycksmätarslangen
-
- Carrera-Poster
- Posts: 342
- Joined: 2007-10-28 19:12:57
- Telefon: 0703958937
- Bilmodell: 944 N/A-85 + 944T-87
- Årsmodell: 1987
- Location: Motala
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 342
- Joined: 2007-10-28 19:12:57
- Telefon: 0703958937
- Bilmodell: 944 N/A-85 + 944T-87
- Årsmodell: 1987
- Location: Motala
- Contact:
Re: Turbotrycksmätarslangen
Jag kanske bör nämna att det är en 944T-87 jag pratar om....
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Turbotrycksmätarslangen
Turbotrycksmätaren är elektronisk, sitter en map-sensor i
styrboxen som ger signal till instrumentet.
Så om du inte använder orginalsprutet så kan det bli väldigt
knepigt om du inte är riktigt haj på elektonik.
/ Erol
styrboxen som ger signal till instrumentet.
Så om du inte använder orginalsprutet så kan det bli väldigt
knepigt om du inte är riktigt haj på elektonik.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Carrera-Poster
- Posts: 342
- Joined: 2007-10-28 19:12:57
- Telefon: 0703958937
- Bilmodell: 944 N/A-85 + 944T-87
- Årsmodell: 1987
- Location: Motala
- Contact:
Re: Turbotrycksmätarslangen
Ok, det förklarar det hela, då behöver jag inte leta längre..
Får se hur jag gör med originalmätaren då...
Tack!
Får se hur jag gör med originalmätaren då...
Tack!
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Turbotrycksmätarslangen
Jag skaffade en varvräknare från en S2, för att slippa en "död" laddtrycksmätarebelsebubbe wrote:Ok, det förklarar det hela, då behöver jag inte leta längre..
Får se hur jag gör med originalmätaren då...
Tack!

/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Carrera-Poster
- Posts: 342
- Joined: 2007-10-28 19:12:57
- Telefon: 0703958937
- Bilmodell: 944 N/A-85 + 944T-87
- Årsmodell: 1987
- Location: Motala
- Contact:
Re: Turbotrycksmätarslangen
Menar du att den passar hyfsat "bolt on"? Det vore ett bra sätt att lösa det på......Erol wrote:
Jag skaffade en varvräknare från en S2, för att slippa en "död" laddtrycksmätare![]()
/ Erol
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Turbotrycksmätarslangen
belsebubbe wrote:Menar du att den passar hyfsat "bolt on"? Det vore ett bra sätt att lösa det på......Erol wrote:
Jag skaffade en varvräknare från en S2, för att slippa en "död" laddtrycksmätare![]()
/ Erol
100% Bolt on!
Dock så måste det vara en varvräknare från en S2, de vanliga
944.orna har jag för mig att de har en economimätare (air/fuel)
där laddtrycksmätaren sitter på turbobilarna.
/ Erol
Ps. 968-mätare fungerar åxå, dock så ser de inte exakt likadana
ut som 944.orna, skliljer lite på typsnitt/layout
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]