951 -86 | Skalman
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
951 -86 | Skalman
Guldfisken har fått en kompis… Nu ska det åkas
Skalman i dag
• Huv, frontplåt, framskärmar och sidorutor i plast
• 968 vinge
• Skruvbur från Weichers (reggad)
• Sabetl 6p Bälte på båda sidor
• Inre och yttre brytare
• Många utbytta bussningar från Weichers
• Momo ratt med snap-off nav
• Momo växelspaksknopp i aluminium
• Momo T-frame stolar, skenor på förarsidan
• H&R justerbart coiloverkit med hjälpfjädrar, borttagna stavar
• Lindsey Racing camberplattor
• Lindsey Racing tornstag
• Inget värmepaket, inredning mm
• Lackad in och utvändigt i L39E, Riviera Blue
• Shift light
• Motor från en senare bil, 250 + chip, så omkring 300 Hk
• Cup II kopior med 225 fram och 255 bak som gat-däck
• ATS 18x9,5 med 265 r-däck runt om till bana
• Sägs väga kring 1180 kg, har inte vägt den än
Planen är att lära sig köra. Gick racelicenskurs på Anderstorp 11/4. Planerar mest att åka banmöten och kanske någon klubbtävling och kvällsträning. Ev Roadsport till hösten.
Återstående
[ ] Frontläpp av något slag
[ ] Intercom (jobbar med utvecling på Peltor)
[ ] Vagnbok
[ ] Bättre lyktpottor + skydsglas
[ ] Nya 888
[ ] Justerbar krängare fram
[ ] Bromskylning fram
...
Skalman i dag
• Huv, frontplåt, framskärmar och sidorutor i plast
• 968 vinge
• Skruvbur från Weichers (reggad)
• Sabetl 6p Bälte på båda sidor
• Inre och yttre brytare
• Många utbytta bussningar från Weichers
• Momo ratt med snap-off nav
• Momo växelspaksknopp i aluminium
• Momo T-frame stolar, skenor på förarsidan
• H&R justerbart coiloverkit med hjälpfjädrar, borttagna stavar
• Lindsey Racing camberplattor
• Lindsey Racing tornstag
• Inget värmepaket, inredning mm
• Lackad in och utvändigt i L39E, Riviera Blue
• Shift light
• Motor från en senare bil, 250 + chip, så omkring 300 Hk
• Cup II kopior med 225 fram och 255 bak som gat-däck
• ATS 18x9,5 med 265 r-däck runt om till bana
• Sägs väga kring 1180 kg, har inte vägt den än
Planen är att lära sig köra. Gick racelicenskurs på Anderstorp 11/4. Planerar mest att åka banmöten och kanske någon klubbtävling och kvällsträning. Ev Roadsport till hösten.
Återstående
[ ] Frontläpp av något slag
[ ] Intercom (jobbar med utvecling på Peltor)
[ ] Vagnbok
[ ] Bättre lyktpottor + skydsglas
[ ] Nya 888
[ ] Justerbar krängare fram
[ ] Bromskylning fram
...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Förslag: gå förarkursen på Kinnekulle där b.la jag är instruktör.TobbeG wrote:Planen är att lära sig köra.
Cool bil med säkert mycket potential!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 505
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Rejsig...
Känner igen bilen, såg nog den köra med PCS på Anderstorp 2005 typ..
Känner igen bilen, såg nog den köra med PCS på Anderstorp 2005 typ..
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
patand wrote:Förslag: gå förarkursen på Kinnekulle där b.la jag är instruktör.TobbeG wrote:Planen är att lära sig köra.
Cool bil med säkert mycket potential!
Hmm, låter riktigt intressant. Är på en måndag, så det tar inte en helgdag, viket är bra för förhållandet när man veckopendlar. 3000 pix är säkert prisvärt, men jag får väga det mot lite annat då budgeten är lite ansträng så här en vecka efter köp. Har du någon aning hur många platser som finns kvar?
// Tobbe
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Nej, men det är bara att du skickar ett mail till Åke (adressen har du i tråden på forumet) och kollar hur det ser ut. Vi hade ca 25 elever på Sviestad förra veckan men kursen på Kullen ligger ju bättre till tidsmässigt för många (dvs fler bilar är klara för säsongen) så det är nog möjligt det blir fler på Kullen och att det fortare tar slut på platser.TobbeG wrote:Har du någon aning hur många platser som finns kvar?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Mellan hopp och förtvivlan
Här var det menat att jag skulle skriva en rapport från ett lyckat möte med sportvagnsklubben på kullen, men det blev inte riktigt så…
Dagen förflöt med blandad framgång fram till tredje passet. Hade legat i lugnt tempo ett tag och följt spår på några lite långsammare billar och tyckte att allt började flyta på. Bestämde mig för att öka tempot och började jaga en rätt snabb Evo VIII.
Efter ett par varv var jag en bra bit efter ner i Backeböjen, utan ett bra spår. Kom ut mot curbsen och bilen gick runt blixtsnabbt. Han inte göra någt, bara tänka ”SKIT!” sedan small det i räcket. Ska man vara efterklok hade jag klarat mig bättre om jag stämplat på bromsen i rätt ögonblick och fortsatt på tvären, men, men.
Nu är jag glad att jag hade en lätt hjälm och nära till buren. Var lite stel i nacken i två dagar, annars bara en stukad stolthet. Skit bakom ratten verkar vara ett problem med mina bilar.
Tack alla som var med och gav mig hjäp, särskillt till Valle och comany som tog med bilen till Göteborg på trailer!
Skalman är både tillknölad och sned. Får förhoppningsvis en rapport på hur farligt i morgon. Fälgarna har klarat sig i alla fall. Jag har påbörjat kalkylen för om den ska styckas eller lagas. Det lutar åt lagas, allt är så bra gjort på bilen, alla slitdelar nya…
Just nu behöver jag en bra kontakt för riktning. Troligtvis har jag en plåtslagarna som kan hjälpa mig, men ingen riktbänk.
Ha pratat med Sandén han har ett frontparti över. Det sägs att man kan kapa och skarva mitt i hjulhusen fram. Någon som gjort det här? Sedan funderar jag på byta bakskärmarna till plast när man ändå är igång. Det blir fort mycket jobb här…
Tittar man noga vid vänstre främre hörnet ser man att färgen chippat lite.
Dagen förflöt med blandad framgång fram till tredje passet. Hade legat i lugnt tempo ett tag och följt spår på några lite långsammare billar och tyckte att allt började flyta på. Bestämde mig för att öka tempot och började jaga en rätt snabb Evo VIII.
Efter ett par varv var jag en bra bit efter ner i Backeböjen, utan ett bra spår. Kom ut mot curbsen och bilen gick runt blixtsnabbt. Han inte göra någt, bara tänka ”SKIT!” sedan small det i räcket. Ska man vara efterklok hade jag klarat mig bättre om jag stämplat på bromsen i rätt ögonblick och fortsatt på tvären, men, men.
Nu är jag glad att jag hade en lätt hjälm och nära till buren. Var lite stel i nacken i två dagar, annars bara en stukad stolthet. Skit bakom ratten verkar vara ett problem med mina bilar.
Tack alla som var med och gav mig hjäp, särskillt till Valle och comany som tog med bilen till Göteborg på trailer!
Skalman är både tillknölad och sned. Får förhoppningsvis en rapport på hur farligt i morgon. Fälgarna har klarat sig i alla fall. Jag har påbörjat kalkylen för om den ska styckas eller lagas. Det lutar åt lagas, allt är så bra gjort på bilen, alla slitdelar nya…
Just nu behöver jag en bra kontakt för riktning. Troligtvis har jag en plåtslagarna som kan hjälpa mig, men ingen riktbänk.
Ha pratat med Sandén han har ett frontparti över. Det sägs att man kan kapa och skarva mitt i hjulhusen fram. Någon som gjort det här? Sedan funderar jag på byta bakskärmarna till plast när man ändå är igång. Det blir fort mycket jobb här…
Tittar man noga vid vänstre främre hörnet ser man att färgen chippat lite.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Ja, det var ju inte så roligt som det blev.
Det verkar ju ha tagit längre än vad det såg ut som på plats.
Kollat motorn? Det såg inte ut att vara någon fara med den dock.
Jag ska kolla med en kompis om han har kvar sin riktbänk.
Det verkar ju ha tagit längre än vad det såg ut som på plats.
Kollat motorn? Det såg inte ut att vara någon fara med den dock.
Jag ska kolla med en kompis om han har kvar sin riktbänk.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1763
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Hej Tobbe,
Lyckan i det här fallet är att du ser ut att ha klarat hälsan.
Tråkigt med bilen.
Ser ut som att du åkte in med sidan? Eller roterade in med sidan i räcket?
Om jag vore du skulle jag gå till läkaren och få naken kollad (kanske du redan gjort?) och dokumenterad. Ifall det skulle bli ett försäkringsärende.
Man har ju hört om nackskador som ligger och väntar på att ge sig till känna först efter år.
Jag fick en spännande tur lätt sidledes över 100 km/h på Gotland Rings grus i början på målrakan, men klarade mig bra. Största skadan var mentalt. I ditt fall gick det längre.
Jag önskar dig en snabb återhämtning för både dig och din bil.
Lycka till!
Mvh
Stephan
Lyckan i det här fallet är att du ser ut att ha klarat hälsan.
Tråkigt med bilen.
Ser ut som att du åkte in med sidan? Eller roterade in med sidan i räcket?
Om jag vore du skulle jag gå till läkaren och få naken kollad (kanske du redan gjort?) och dokumenterad. Ifall det skulle bli ett försäkringsärende.
Man har ju hört om nackskador som ligger och väntar på att ge sig till känna först efter år.
Jag fick en spännande tur lätt sidledes över 100 km/h på Gotland Rings grus i början på målrakan, men klarade mig bra. Största skadan var mentalt. I ditt fall gick det längre.
Jag önskar dig en snabb återhämtning för både dig och din bil.
Lycka till!
Mvh
Stephan
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Uj!
Skönt att du är oskadd iaf!
Skönt att du är oskadd iaf!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Ajaj! Trist med bilen!
Men viktigast är chauffören! Håller med Stephan, besök läkare för att kolla nacken. Kan bli mycket viktigt för framtida försäkringsärende om det uppkommer problem.
Men viktigast är chauffören! Håller med Stephan, besök läkare för att kolla nacken. Kan bli mycket viktigt för framtida försäkringsärende om det uppkommer problem.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Karl Birgander wrote:Ja, det var ju inte så roligt som det blev.
Det verkar ju ha tagit längre än vad det såg ut som på plats.
Kollat motorn? Det såg inte ut att vara någon fara med den dock.
Jag ska kolla med en kompis om han har kvar sin riktbänk.
Tackar! Tja, det är ganska ont om plsts mellan kylare och. Det blir att kolla noggrannare i helgen. Veckopendling och bilmek går inte alltid ihop. Jag hade planerat att åka upp på träffen på lördag, men det lutar åt jag tar ur motorn då.
Den som ev ska hjälpa mig med plåten vill gärna vara med när jag demonterar så att han ser hur saker rört sig.
// Tobbe
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Tack för påstötningarna. Jag fick försäkringspapper av ambulansen på plats, de har blivit liggande på mitt srivbord. Ska även kontakta mitt eget försäkringsbolag.patand wrote:Ajaj! Trist med bilen!
Men viktigast är chauffören! Håller med Stephan, besök läkare för att kolla nacken. Kan bli mycket viktigt för framtida försäkringsärende om det uppkommer problem.
// Tobbe
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Tackar! Tur att det gick bra för dig och din bil!Nahpets wrote:Hej Tobbe,
Lyckan i det här fallet är att du ser ut att ha klarat hälsan.
Tråkigt med bilen.
Ser ut som att du åkte in med sidan? Eller roterade in med sidan i räcket?
Om jag vore du skulle jag gå till läkaren och få naken kollad (kanske du redan gjort?) och dokumenterad. Ifall det skulle bli ett försäkringsärende.
Man har ju hört om nackskador som ligger och väntar på att ge sig till känna först efter år.
Jag fick en spännande tur lätt sidledes över 100 km/h på Gotland Rings grus i början på målrakan, men klarade mig bra. Största skadan var mentalt. I ditt fall gick det längre.
Jag önskar dig en snabb återhämtning för både dig och din bil.
Lycka till!
Mvh
Stephan
Jag gick in med sidan, ganska långsam rotation, men fronten tog smällen först då den tog slutet på däcksraden vid räcket. Bilden är tagen från insidan räcket och skvalrear lite on hur jag kom.
// Tobbe
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Ljusning
I lördags morse åkte Skalman till en riktare.
Det har varit många bud på vägen, ganska intressant. Har pratat med olika plåt och karosskillar och fått lite olika bud;
- Flytta allt till en ny kaross
- Jag kan inte ta bilen då försäkringsjobb är så pass bra betalt
- Kapa mitt i infästningen till motorbalken och fjäderbenens topplagringar, svetsa på en ny frontkorg
- Kapa i kupén bakom instrumentpanelen, svetsa på en halv bil
- Rikta befintlig kaross
Det blev det sistnämnda. Fick hjälp att kontakta en riktare av en tidigare garagegranne. Stort tack till Martin Johansson!
Vi kom överens om att bilen ska riktas till funktionsdugligt skick i för skärmar och kosmetika utan att kompromissa med hållfasthet och hjulplacering. Det är ändå en race bil.
Jag var beredd att rikta karossen, sedan köra säsongen ut med knöliga, tejpade skärmar, men riktaren vill inte lämna ett halvfärdigt jobb, så det blir spackling och omlack på berörda delar.
Ett positivt besked var att fälgarna fortfaranden var runda och att det räckte med en rensning från jord och en lätt ombalansering.
Just nu ser önskelistan ut enligt följande;
* Luftburk orginal
* V rör mot IC, 951 110 311 04
* V blinkersglas, orange
* Typ Plastis frontplåt med lyktpottor i plast
* Pottor för bromskylning, även slang och monteringsdetaljer mot spindeln
* rotor
* fördelarlock
* kabel mellan tändspole och fördelarlock
Ev kan det behövas;
* v bärarm fram, alu lång
* v bärarm bak, alu kort
* krockbalk fram
* impact pipe, 951 505 017 00
* torsionstub
Det har varit många bud på vägen, ganska intressant. Har pratat med olika plåt och karosskillar och fått lite olika bud;
- Flytta allt till en ny kaross
- Jag kan inte ta bilen då försäkringsjobb är så pass bra betalt
- Kapa mitt i infästningen till motorbalken och fjäderbenens topplagringar, svetsa på en ny frontkorg
- Kapa i kupén bakom instrumentpanelen, svetsa på en halv bil
- Rikta befintlig kaross
Det blev det sistnämnda. Fick hjälp att kontakta en riktare av en tidigare garagegranne. Stort tack till Martin Johansson!
Vi kom överens om att bilen ska riktas till funktionsdugligt skick i för skärmar och kosmetika utan att kompromissa med hållfasthet och hjulplacering. Det är ändå en race bil.
Jag var beredd att rikta karossen, sedan köra säsongen ut med knöliga, tejpade skärmar, men riktaren vill inte lämna ett halvfärdigt jobb, så det blir spackling och omlack på berörda delar.
Ett positivt besked var att fälgarna fortfaranden var runda och att det räckte med en rensning från jord och en lätt ombalansering.
Just nu ser önskelistan ut enligt följande;
* Luftburk orginal
* V rör mot IC, 951 110 311 04
* V blinkersglas, orange
* Typ Plastis frontplåt med lyktpottor i plast
* Pottor för bromskylning, även slang och monteringsdetaljer mot spindeln
* rotor
* fördelarlock
* kabel mellan tändspole och fördelarlock
Ev kan det behövas;
* v bärarm fram, alu lång
* v bärarm bak, alu kort
* krockbalk fram
* impact pipe, 951 505 017 00
* torsionstub
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -86 | Skalman
Lite uppdatring,
Har hittat det mästa jag letar efter, inte fått bekräftat allt än med det verkar lösa sig ganska smidigt. Det har tillkommit lite, tex insåg jag att kuggtången till styrväxeln hade böjt sig.
Fått ett bra pris på en komplett bakvagn från en -88, så snart har jag samma ET på båda axlar. Den finns utanför Värnamo dit jag veckopendlar. Ska bli intressant om jag får in den in 928:an på vägen hem till Gbg
Planen är att få ihop alla delar till nästa helg då semestern börjar. Jag har lyckats reservera dom 3 första dagarna till garage tid. Sedan får det nog bli tid med tjejen om jag inte vill höra tandagnissel.
Det som inte hinner reda ut sig är ett nytt fjäderben från H&R. Har gått via Forza men inte fått nåtot besked om lev tid och pris än. Grävde lite i gömmorna och hittade ett par orginal ben och ett par turbo cup ben. Jag tror det får bli det senare. Dock är risken att det blir alldeles för hårt eftersom min bil är så bantad.
// Tobbe
Har hittat det mästa jag letar efter, inte fått bekräftat allt än med det verkar lösa sig ganska smidigt. Det har tillkommit lite, tex insåg jag att kuggtången till styrväxeln hade böjt sig.
Fått ett bra pris på en komplett bakvagn från en -88, så snart har jag samma ET på båda axlar. Den finns utanför Värnamo dit jag veckopendlar. Ska bli intressant om jag får in den in 928:an på vägen hem till Gbg
Planen är att få ihop alla delar till nästa helg då semestern börjar. Jag har lyckats reservera dom 3 första dagarna till garage tid. Sedan får det nog bli tid med tjejen om jag inte vill höra tandagnissel.
Det som inte hinner reda ut sig är ett nytt fjäderben från H&R. Har gått via Forza men inte fått nåtot besked om lev tid och pris än. Grävde lite i gömmorna och hittade ett par orginal ben och ett par turbo cup ben. Jag tror det får bli det senare. Dock är risken att det blir alldeles för hårt eftersom min bil är så bantad.
// Tobbe
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
Who is online
Users browsing this forum: No registered users