968 som inte startar kall

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
lasse968
NA-Poster
Posts: 33
Joined: 2009-01-20 14:55:46
Bilmodell: 968
Contact:

968 som inte startar kall

#1 Post by lasse968 »

Min 968 startar inte när den stått ett tag. Verkar vara backventilen i soppapumpen.
Var sitter pumpen? Nån som vet?
/968
http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=18923

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#2 Post by Erol »

Pumpen sitter under bilen på höger sida under en skyddsplåt som sitter
med ett plåtband.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
lasse968
NA-Poster
Posts: 33
Joined: 2009-01-20 14:55:46
Bilmodell: 968
Contact:

#3 Post by lasse968 »

Tack. Men är det i höjd med tanken? Syns pumpen underifrån?
/968
http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=18923

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#4 Post by Erol »

lasse968 wrote:Tack. Men är det i höjd med tanken? Syns pumpen underifrån?

Nja, detär snarare under tanken, pumpen syns inte förrns du tagit bort
skyddsplåten nr 13 på bilden nedan (röd pil), lossa ena bulten på
plåtbandet nr 18, sitter en bult vid den gröna pilen, där efter kan du ta
ner skyddsplåten och då ser du pumpen!

Image


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#5 Post by Erol »

Förtydligar lite...


Image

Den gråa plåten som pilen pekar på :wink:



Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
lasse968
NA-Poster
Posts: 33
Joined: 2009-01-20 14:55:46
Bilmodell: 968
Contact:

#6 Post by lasse968 »

Hahaha, ja nu kan jag inte missa den!
/968
http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=18923

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#7 Post by Erol »

lasse968 wrote:Hahaha, ja nu kan jag inte missa den!

Så bra, då har jag gjort någon nytta idag och kan äntligen gå och
lägga mig med gott samvete!

Godnatt!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]