Länkhuvud istället för droplinkbussning bak
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Länkhuvud istället för droplinkbussning bak
Hej,
undarar var man köper länkhuvud till detta ändamål
storlek? (bulten till droplinken är 10mm)
kvalite? (stål eller?)
ni som har bytt droplinkbussning till länkhuvud vart har ni köpt och vad har ni valt för kvalite??
Mvh/ Poyee
undarar var man köper länkhuvud till detta ändamål
storlek? (bulten till droplinken är 10mm)
kvalite? (stål eller?)
ni som har bytt droplinkbussning till länkhuvud vart har ni köpt och vad har ni valt för kvalite??
Mvh/ Poyee
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Revline är återförsäljare i Sverige för Lindsey Racing.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Men det där är väl standard "mekanik" delar? Borde gå att hitta hos någon icke rejsfirma som tar en bråkdel av priset mot vad Lindsey Racing tar?
Tyvärr har jag dålig koll på dylika firmor... men sökte lite på nätet och hittade t.ex detta: http://www.mecmove.se/aurora/motorsport.asp
Tyvärr har jag dålig koll på dylika firmor... men sökte lite på nätet och hittade t.ex detta: http://www.mecmove.se/aurora/motorsport.asp
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Skulle kolla med Momentum eller motsvarande firma.
/ Erol
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Ok, låter bra de.patand wrote:Men det där är väl standard "mekanik" delar? Borde gå att hitta hos någon icke rejsfirma som tar en bråkdel av priset mot vad Lindsey Racing tar?
Tyvärr har jag dålig koll på dylika firmor... men sökte lite på nätet och hittade t.ex detta: http://www.mecmove.se/aurora/motorsport.asp
RM -10SE kvalité 124:-, XE 219:-, MTE 321:- + moms
http://www.mecmove.se/rodobal/vilket.pdf
Det finns billigare kvalité också
http://www.mecmove.se/rodobal/lankled.asp
Vilken kvalité ska man välja till detta ändamål??
Undrar vad Lindsy Racing kör med för kvalité!!??
Finns till hyfsat pris här 100$ inkl frakt http://www.klaindustries.net men som sagt det beror ju på vad den andvänder för kvalité
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Kollade upp lite snabbt och ska man ha i rostfritt blir det dyrare än att beställa från USA.
Ej rostfritt fast med självsmörjade osv. borde gå att få fram för ca 700 kr.
Tror mao att runt $100 är en vettig summa. Trots allt är det 4 länkhuvden.
Ej rostfritt fast med självsmörjade osv. borde gå att få fram för ca 700 kr.
Tror mao att runt $100 är en vettig summa. Trots allt är det 4 länkhuvden.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- 931Melander
- Addict
- Posts: 1168
- Joined: 2004-04-05 20:02:20
- Telefon: 0706992900
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Location: Piteå
- Contact:
glappfri
Eftersom att ledlager/länkhuvud/uniball etc diskuteras flitigt vill jag bara ge ett tips:
Industrikvalitet på dessa leder har i regel ett större glapp än en race led.
Priser på std grejer på lagerförsäljningsställen är i regel lägre än på racingbutiker, men ska man beställa industrigrejer så se till att den är glappfri.
Glapp har inget med kvalitet att göra utan ex. ett högvarvigt kullager behöver ett större glapp än ett lågvarvigt pga. värmeutvigdning.
Industrikvalitet på dessa leder har i regel ett större glapp än en race led.
Priser på std grejer på lagerförsäljningsställen är i regel lägre än på racingbutiker, men ska man beställa industrigrejer så se till att den är glappfri.
Glapp har inget med kvalitet att göra utan ex. ett högvarvigt kullager behöver ett större glapp än ett lågvarvigt pga. värmeutvigdning.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Jag köpte droplinks här http://www.design911.co.uk/fu/pt65_910_ ... trol-Arms/ för visso till 993 men det borde inte vara någon större skillnad då dom har ett flertal längder plus att dom är justerbara vilket är kanon om du även har justerbara krängare
Dom ser ut som i slutet på denna sida forum/viewtopic.php?t=10834&start=75
tycker det var riktigt bra pris oxå
Dom ser ut som i slutet på denna sida forum/viewtopic.php?t=10834&start=75
tycker det var riktigt bra pris oxå
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Dem du har köpt passar inte 944/968 dem är tok för långa.Highway wrote:Jag köpte droplinks här http://www.design911.co.uk/fu/pt65_910_ ... trol-Arms/ för visso till 993 men det borde inte vara någon större skillnad då dom har ett flertal längder plus att dom är justerbara vilket är kanon om du även har justerbara krängare
Dom ser ut som i slutet på denna sida forum/viewtopic.php?t=10834&start=75
tycker det var riktigt bra pris oxå
944/968 droplink standard är cc 61mm mellan bultarna.
Men tack ändå.
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: glappfri
Man kan komplettera -SE -XE till glappfri hos mecmove, -SE 620:- + 20% för glappfri = totalt 744:- inkl moms.931Melander wrote:Eftersom att ledlager/länkhuvud/uniball etc diskuteras flitigt vill jag bara ge ett tips:
Industrikvalitet på dessa leder har i regel ett större glapp än en race led.
Priser på std grejer på lagerförsäljningsställen är i regel lägre än på racingbutiker, men ska man beställa industrigrejer så se till att den är glappfri.
Glapp har inget med kvalitet att göra utan ex. ett högvarvigt kullager behöver ett större glapp än ett lågvarvigt pga. värmeutvigdning.
Tror ni -SE kvalitén räcker/håller till som droplink.
http://www.mecmove.se/rodobal/vilket.pdf
-
- Turbo-Poster
- Posts: 536
- Joined: 2005-10-30 20:16:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Övik
- Contact:
Är dom inte tätade så lär dom slitas ut fort iallafall. Varför inte köpa billigaste som går att få tag på och byta ofta? Kan inte tänka mig att det blir stor belastning från krängningshämmaren heller, och det är inte katastrof om den skulle gå sönder.
Borde gå att bygga om och använda 2 små styrleder istället. Dom är billiga och hermetisk täta. Toyota starlet kanske har små leder?
Borde gå att bygga om och använda 2 små styrleder istället. Dom är billiga och hermetisk täta. Toyota starlet kanske har små leder?
__________________________________________
Gräset är alltid grönare på den grönare sidan.
Gräset är alltid grönare på den grönare sidan.
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Finns tätning ocksåIonizer wrote:Är dom inte tätade så lär dom slitas ut fort iallafall. Varför inte köpa billigaste som går att få tag på och byta ofta? Kan inte tänka mig att det blir stor belastning från krängningshämmaren heller, och det är inte katastrof om den skulle gå sönder.
Borde gå att bygga om och använda 2 små styrleder istället. Dom är billiga och hermetisk täta. Toyota starlet kanske har små leder?

belastning å belastning, det får/ska inte glappa.
Det blir ju inte samma sak/funktion med styrleder.
Kan inte du kolla upp om Toyota har nån små leder som mäter cc 61mm mellan bultarna

Who is online
Users browsing this forum: No registered users