Problemet med Porsche är att de är nästan ensamma om bultdelningen 130/5, i princip
är det bara MB Sprinter och VW:s LT serie som har samma...
Då Porsche i sin tur inte säljer någon stärre volum med bilar (jämför BMW VW m.m) så
är inte fälgtilverkarna så intresserade av att göra porschefälgar och de som gör det gör
i förhållande rätt så små serier, vilket blir rätt dyrt.
Kolla på
http://www.gummihuset.sede har en del billiga replikor av Porschefälgar.
Sen har du även RH som gör en del till Porsche, dock har jag inte hittat någon svensk
återfärsäljare till RH. Kolla på:
http://www.rh-wheels.com/index.cfm?P=wheels eller
den yska sidan:
http://www.rh-alurad.de/indexen.html
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600