
Nissan GTR by Corleone
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2007-08-19 22:25:08
- Bilmodell: 924 -78
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Hmm... Jag jobbar ju i Norrköping... Får jag låna hem bilen till Linköping över helgen och spöa kompisen lite? 

Min vinter-924: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=25373
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Går bra...!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Jag skulle inte vilja låna den, 30 minuter med den och den kommer kännas meningslöst att hoppa in i sin egen bil (och en hel del andra bilar med för den delen)...
Det måste vara skitkul att köra den!

Det måste vara skitkul att köra den!

Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2007-08-19 22:25:08
- Bilmodell: 924 -78
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Deal! Kommer förbi och hämtar den på fredag då? =DCorleone wrote:Går bra...!
Min vinter-924: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=25373
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Ny film uppe 
http://www.youtube.com/watch?v=wFNB20lC ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=wFNB20lC ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
DLS wrote:Ny film uppe
http://www.youtube.com/watch?v=wFNB20lC ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;



»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Hahaha... jaha då kan man ju glömma att köpa en SL65á... hehe
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2007-08-19 22:25:08
- Bilmodell: 924 -78
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
SWEEET!DLS wrote:Ny film uppe
http://www.youtube.com/watch?v=wFNB20lC ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Min vinter-924: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=25373
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nu äntligen Micke som har dom lagt upp filmen där du slår den andra GT-R:en med råge 
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uHPBq9c1rc" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uHPBq9c1rc" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Ja äntligen, tog bara 8 månader... fast den är snabbare nu...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nya uppgraderingar under vintern?Corleone wrote:Ja äntligen, tog bara 8 månader... fast den är snabbare nu...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Vad skönt, det behövdes ju verkligen!Corleone wrote:fast den är snabbare nu...


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Hej alla 944 fantaster!
Tänkte hälsa på er alla, länge sedan...
Kan berätta att min gamla 944 lever fint och jag ska snart besikta den igen åt nuvarande ägare. Den har varit hos Sanden och fått en annan diff. Jag har gjort nya mappar till den som ska i nu, dels för besiktningen samt en ny uppdaterad mapp för stabil effekt. Ska bli kul att köra den igen.
Min GTR är i tjänst och nu kan man väl säga att den är färdigmappad, tar sin tid, gjort runt 100 mappar då det kommer uppdateringar oxå i programvaran. Har bromsat hos min kamrat Tony på AG´s i hans mycket konservativa Mustang Dyno och med låg tändning.
765 awhp
942 awtq
Efter denna bromsning har jag kört 5 grader mer tändning som jag gjorde tidigare så skillnaden i snabbhet är stor, minst 800 hp och 1000 nm nu. Turbona bottnar tyvärr så mer blir det inte. Får se i vinter om jag byter turbo och kammar för 250 hk till. Då måste dock växellådan byggas med vilket startar på en 100-dring.
Lite prestanda med Racelogic, tider nedan är enskilda bästa tider:
0-100, 2,45 s (oftast på 2,6-2,7 s, svårt med grepp)
0-200, 7,0 s (kan gå lite bättre med optimal start enligt ovan)
100-200, 4,1 s
0-402, 9,83@237, hade en siffra tidigare i tråden på 243 men det var 237 km/h
Fantastisk bil!
Tänkte hälsa på er alla, länge sedan...
Kan berätta att min gamla 944 lever fint och jag ska snart besikta den igen åt nuvarande ägare. Den har varit hos Sanden och fått en annan diff. Jag har gjort nya mappar till den som ska i nu, dels för besiktningen samt en ny uppdaterad mapp för stabil effekt. Ska bli kul att köra den igen.
Min GTR är i tjänst och nu kan man väl säga att den är färdigmappad, tar sin tid, gjort runt 100 mappar då det kommer uppdateringar oxå i programvaran. Har bromsat hos min kamrat Tony på AG´s i hans mycket konservativa Mustang Dyno och med låg tändning.
765 awhp
942 awtq
Efter denna bromsning har jag kört 5 grader mer tändning som jag gjorde tidigare så skillnaden i snabbhet är stor, minst 800 hp och 1000 nm nu. Turbona bottnar tyvärr så mer blir det inte. Får se i vinter om jag byter turbo och kammar för 250 hk till. Då måste dock växellådan byggas med vilket startar på en 100-dring.
Lite prestanda med Racelogic, tider nedan är enskilda bästa tider:
0-100, 2,45 s (oftast på 2,6-2,7 s, svårt med grepp)
0-200, 7,0 s (kan gå lite bättre med optimal start enligt ovan)
100-200, 4,1 s
0-402, 9,83@237, hade en siffra tidigare i tråden på 243 men det var 237 km/h
Fantastisk bil!
Last edited by Corleone on 2013-07-24 21:39:38, edited 1 time in total.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Kul att du kollar in ibland Micke 
Saknar dina inlägg o råd, skulle tro dom gör det på rennlist med
Hade hoppats på att få se dig köra på Björkvik när det kördes den 6/7 men såg inte till dig då.
Kanske du kommer på nästa som är i september

Saknar dina inlägg o råd, skulle tro dom gör det på rennlist med

Hade hoppats på att få se dig köra på Björkvik när det kördes den 6/7 men såg inte till dig då.
Kanske du kommer på nästa som är i september

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Hej
Har inte varit på Rennlist på mycket länge. Är det samma okunskap som tidigare...?
Vi har varit inbjuda till Björkvik men valt att avstå några ggr, dels på grund av jobb och dels över att en del körningar inte lagts upp eller ursäktas med en massa olika förklaringar när de får stryk. Bla en mot Titan Gallardo Twin Turbo som skulle ha 1000 hp på hjulen och som jag körde ifrån pinsamt mkt, (upplagt på GT Board) då hade han plötsligt låg laddtryck och en massa andra saker att skylla på, jag fick tjata på att få köra mot honom. I slutet av filmen säger han att han tog in på mig men självklart var jag tvungen att bromsa eftersom jag låg 100-tals meter före honom för att inte åka av, jag körde då 338 km/h enligt Racelogicen. Många som anger effekt har bromsat i generösa bänkar och har inte det dom säger.
Kanske åker på september körningen, trots allt har bara Ryss Gallardon samt några turbo hojar gett mig stryk än så länge...
Har inte varit på Rennlist på mycket länge. Är det samma okunskap som tidigare...?
Vi har varit inbjuda till Björkvik men valt att avstå några ggr, dels på grund av jobb och dels över att en del körningar inte lagts upp eller ursäktas med en massa olika förklaringar när de får stryk. Bla en mot Titan Gallardo Twin Turbo som skulle ha 1000 hp på hjulen och som jag körde ifrån pinsamt mkt, (upplagt på GT Board) då hade han plötsligt låg laddtryck och en massa andra saker att skylla på, jag fick tjata på att få köra mot honom. I slutet av filmen säger han att han tog in på mig men självklart var jag tvungen att bromsa eftersom jag låg 100-tals meter före honom för att inte åka av, jag körde då 338 km/h enligt Racelogicen. Många som anger effekt har bromsat i generösa bänkar och har inte det dom säger.
Kanske åker på september körningen, trots allt har bara Ryss Gallardon samt några turbo hojar gett mig stryk än så länge...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
Who is online
Users browsing this forum: No registered users