Förra lördags natten kunde pärlan för första gången på över 2 år inte stå i garaget tack vare att vi skulle åka upp till Sälen med familjen tidigt söndag morgon (04.00) familjebilen fullpackad med takbox och allt, så den fick stå inne, tur i oturen för dom hade nog länsat den isåfall då hade semestern varit förstörd för alla. Nu blev den bara det för mig.

Ställde ut Porschen vid 12 tiden, gick upp halv 4, och bilen var borta. Har inget larm utan bara krycka.
På tisdagen ringer polisen mig och säger att dom hittat bilen, den bärgades till VW???? (finns ju ett Porsche Center). Eftersom jag varit i Sälen hela veckan så har jag ju inte kunnat se bilen, fick snällt skicka iväg farsan min för att kolla hur illa det var med den.
Lite glädjande är att dom tydligen inte har gjort annat än att slitit och klippt massa kablar inne i bilen och ett hål under handtaget på passagerar dörren. Stereon var ju såklart borta. Otroligt den var ju skitkass

Kom ju inte hem förrän igår kväll så jag är väldigt spänd på att åka dit och kolla själv imorgon. Hoppas ju att den fungerar ivarjefall.
Till saken hör ju att jag bara har trafikförsäkring på bilen, jag kör ju året runt och den summan dom ville ha av mig på en halvförsäkring/helår var ju sjukt. Dumt och snålt kan man ju tycka nu, men det jag hoppas på är att dom inte på nått sätt kört sönder drivlina och/eller motor under tiden svinen varit ute och lekt, allt annat skall vi kunna ordna upp under veckan

Och för er som bor eller vet lite om Göteborg kan jag bara meddela att bilen föga överraskande stod i Angered

Som sagt det var min Påsk, hur har ni haft det???

(jäkligt glad att den är hittad)