morgontrött turbo

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

morgontrött turbo

#1 Post by wadde »

tjenare 951 vänner.

liten fundering kring turbo laddningen. finns det någon spärr som gör att inte turbon laddar med kall motor. vatt ute o ibland efter att den stått ett tag saknat de vanliga turbo trycket man älskar hos bilen.

o sen ? någon mer fundering kring hugget jag får vid 160 km/h på 4 ans växel???

wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

#2 Post by wadde »

min kollega kim som kör mazda rx7 sa att hans bil inte laddar direkt efter start att en spärr väntar på rätt på att motorn ligger rätt temperatur

gemensamt för porsche

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#3 Post by 944_Driver »

Jag vet inte om det finns någon sådan spärr men det verkar väldigt dumt att undersöka det. Kalla motorer varmkör man innan man börjar gasa, speciellt motorer som innehåller dyra porschedelar.

Ditt ryck är en knepigare fråga, jag skulle montera en seriös laddtrycksmätare och kolla upp hur laddtrycket ser ut. Dvs en polare håller koll på mätaren medan du kör så kan var och en sköta sina uppgifter :)

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

#4 Post by wadde »

blir det inga träffar med 944 gänget då man kan kolla in varandras bilar . skulle vilja att någon objektiv 944/951 kännare slängde ett öga bara för att känna att sakerna är på sin plats




vem ställer upp?

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#5 Post by Pehr Johnsson »

Var bor du? Skriv gärna in det i din profil
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#6 Post by patand »

NineFourFour wrote:Var bor du? Skriv gärna in det i din profil
Precis vad jag skulle säga... steg 1 för att träffa någon annan från forumet är att man i profilen skriver var man bor... :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

GRR
S2-Poster
Posts: 290
Joined: 2006-10-08 21:40:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Vänersborg
Contact:

#7 Post by GRR »

Kan det bli bättre?

http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 39&start=0

Välkommen! /GRR
PCS-nr: 2739

Tidigare vagnar:
944 S2 -91 panthero metallic
944 S2 Cab -91 indischrot
944 S2 -89 alpinweiss
944 -85B steingrau metallic
356 B -60 condor gelb

wadde
S2-Poster
Posts: 203
Joined: 2006-08-13 23:14:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: nässjö/jönköping
Contact:

#8 Post by wadde »

oj då hade missat.

är från nässjö och pluggar i jkpg har flickvän i gislaved så där emellan går bilen.

Tomas
Addict
Posts: 1184
Joined: 2004-04-03 11:33:27
Bilmodell: 944 turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Boden
Contact:

#9 Post by Tomas »

Vissa nyare bilar har effektbgränsare innan motorn blir varm men 951 har (tyvärr?) ingen sådan funktion. Däremot kan ju bilen ändå gå sämre innan den blivit varm.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users