Karl Birgander wrote:Bosse, jag avser naturligtvis utan fjäder på bakbenet. Inge problem att trycka upp i bilen och vrida, har gjort det på flera bilar, dock ej på just 924/44/68, men principen är samma.
www.roadster.se säljer GAZ till bra priser och att klämmas på i stockholm!
Visst. Du har naturligtvis rätt Missade att vi talade om BAK och utan fjäder. Sorry
Bosse
Karl Birgander wrote:Bosse, jag avser naturligtvis utan fjäder på bakbenet. Inge problem att trycka upp i bilen och vrida, har gjort det på flera bilar, dock ej på just 924/44/68, men principen är samma.
www.roadster.se säljer GAZ till bra priser och att klämmas på i stockholm!
Visst. Du har naturligtvis rätt Missade att vi talade om BAK och utan fjäder. Sorry
Bosse
Spånet wrote:HJÄLP!!! Han undrar hur långa dämpare jag ska ha, min & max.
Lars G
Ta loss och mät nuvarande.
Läs gärna i "Eddie varvstopps" tråd om sin bil för att säkerställa att du får rätt prylar eller kan lösa problemen han hade.
Last edited by Karl Birgander on 2007-03-08 13:43:45, edited 1 time in total.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Är det någon som kan ge mig en utförlig beskrivning på hur man ställer in hårdheten fram respektive bak på just Gula Koni?
Lämpligt antal varv.
Fram är lätt att skruva med ratten, men skall man "nollställa" först och sen utgå från det?
Hur nollställer man i så fall?
Man vill som sagt inte göra detta för många gånger. I vaje fall inte bak.
Så lite kunskap innan jag börjar med att hitta rätt inställning är inte fel!
/Niklas
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
Kjell 944 wrote:Är det någon som kan ge mig en utförlig beskrivning på hur man ställer in hårdheten fram respektive bak på just Gula Koni?
Lämpligt antal varv.
Fram är lätt att skruva med ratten, men skall man "nollställa" först och sen utgå från det?
Hur nollställer man i så fall?
Man vill som sagt inte göra detta för många gånger. I vaje fall inte bak.
Så lite kunskap innan jag börjar med att hitta rätt inställning är inte fel!
De gånger jag gjort liknande saker så har jag först ställt på mittläget och sedan kört lite, är jag inte nöjd så ändrar jag (mjukare eller hårdare beroende på vad jag vill uppnå) till maxläge, och sedan arbetar mig tillbaka mot mitten om missnöjet kvarstår.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Spånet wrote:Plockade ur en dämpare, tod 5-10 min .
Nytt pris för 50 mm dämpare med "grov" fjäder 4340 kr.
Vad tycks, är det bara att slå till eller???
Lars G
Om du köper mycket "hårdare" dämpare än du haft tidigare måste du omindexera torisionsstavarna alternativt ta bort dom
tänk på det
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06