är detta ett okej pris? (968 speglar å handtag)
-
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
är detta ett okej pris? (968 speglar å handtag)
Jag behöver bara snabbt veta om det är ett okej pris att betala 5000:- för ett par 968 speglar med både el å värme, samt fötter å packningar till 44:an plus ett par 968 handtag...
Hur mycket modd behövs på handtagen för att dom ska platsa? Jag har ju en 86:a å jag har läst att det kanske inte bara är att skruva dit dom?? Stämmer det??
Hur mycket modd behövs på handtagen för att dom ska platsa? Jag har ju en 86:a å jag har läst att det kanske inte bara är att skruva dit dom?? Stämmer det??
MVH
Christoffer Svensson
----------------------------------------
Kör: Porsche 951 -86
Bygger: Super Seven
Christoffer Svensson
- AXL944
- S-Poster
- Bilmodell: 944 turbo
-
- S2-Poster
- Kenneth Strömberg
- S-Poster
Jag skulle säga att det är rimligt med 5000 kr.
Svårt att få ett par speglar med fot under 3000 kr och handtagen kostar över 2000 kr om man köper det nytt ifrån PC.
Dock så har jag hört att man kan använda befintlig låscylinger om man har nyare än -88 men om man har äldre så måste man byta?? Är det någon som har hört det oxå???
/Kenneth
Svårt att få ett par speglar med fot under 3000 kr och handtagen kostar över 2000 kr om man köper det nytt ifrån PC.
Dock så har jag hört att man kan använda befintlig låscylinger om man har nyare än -88 men om man har äldre så måste man byta?? Är det någon som har hört det oxå???
/Kenneth
---------------------------
Kenneth Strömberg
PCS 7431
Porsche Boxster S -01
Porsche 944 Turbo -89 (såld)
Dodge B250 Van -88
Honda Civic 1.5i -89
Kenneth Strömberg
PCS 7431
Porsche Boxster S -01
Porsche 944 Turbo -89 (såld)
Dodge B250 Van -88
Honda Civic 1.5i -89
- Joakim
- Forum founder
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
För det första är det ett ok pris.wadde wrote:vad är det som skiljer handtagen från 944 o 968 åt?
tycker det är för mycket pengar o lägga på att byta backspeglar för att få lite rundare former. kostar mer än va det smakar så resonerar jag.
någon som kan förklara hysterin med 968 handtag och speglar
För det andra är det betydligt snyggare med dessa attiraljer utbytta.
Det var faktiskt Porsche själva som kom på det när de tillverkade 968 modellen. Iof fanns redan speglar och handtag i produktion, men man valde att använda dem även på 968 för att få "lite rundare former"
944 börjar bli en gammal bil, och med lite nya Porsche orginalprylar kan den faktiskt se riktigt het ut tycker jag. Förövrigt hajar jag alltid till när jag ser en bil med dessa saker, det skvallrar om en viss medvetenhet som jag gillar.
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
den här guiden tyder oxå på att du får vara beredd på detta.Kenneth Strömberg wrote: Dock så har jag hört att man kan använda befintlig låscylinger om man har nyare än -88 men om man har äldre så måste man byta?? Är det någon som har hört det oxå???
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... andles.htm
"NOTE The lock cylinders were not interchangeable between my door handles and the new ones. I took mine to a locksmith and if you give them your existing key they will be able to re-key the 968 lock cylinders to accept your old key."
för övrigt tycker jag oxå att det blir snyggare både med speglar och handtag. om det sen är värt det vetigudarna. lackeringen kostar väl lite med...
-
- Carrera-Poster
vad jag förstår så är det inte så lätt att få tag i det så mycket billigare heller, och jag är en av dom som tycker att bilen ser oerhört mycket bättre ut... jag tänker även sätta på den kända läppen i fronten, byta mina blinkers till vita samt sätta på den senare vingen... tycker att det ser mycket bättre ut!!
Det där med lackering löser sig ändå, då jag måste lackera om hela bilen hur jag än gör (med tanke på min broincident).... därför var lite tanken att skaffa alla detaljer jag ska ha på bilen innan lack, för att slippa fixa med det där efteråt....
Jag hittade en äldre tråd där det var någon som skrev att han bytt till 968-handtagen på sin äldre 44:a utan att det var några problem... så jag har ju hört lite av båda delarna... Men vad är det exakt som inte passar? Låskolven bara?? Hur funkar den med mekanismen inne i dörren?
Är man lite händig ska väl det inte vara så svårt va? Säg till om det är en omöjlighet eller för kostsamt, då struntar jag i det
Det där med lackering löser sig ändå, då jag måste lackera om hela bilen hur jag än gör (med tanke på min broincident).... därför var lite tanken att skaffa alla detaljer jag ska ha på bilen innan lack, för att slippa fixa med det där efteråt....
Jag hittade en äldre tråd där det var någon som skrev att han bytt till 968-handtagen på sin äldre 44:a utan att det var några problem... så jag har ju hört lite av båda delarna... Men vad är det exakt som inte passar? Låskolven bara?? Hur funkar den med mekanismen inne i dörren?
Är man lite händig ska väl det inte vara så svårt va? Säg till om det är en omöjlighet eller för kostsamt, då struntar jag i det

MVH
Christoffer Svensson
Christoffer Svensson
-
- Carrera-Poster
- Ducati
- Turbo-Poster
-
- S2-Poster
- bill b
- Addict
-
- S2-Poster
Porsche Kundenzentrum, Werke1, Zuffenhausen, Germany. They also send parts using DHL or UPS if needed.
I had made 30 pairs of clone 968 mirrors last year. Gurra/Gustaf sold 10 pairs of these in Sweden. It might be possible to produce clone 968 handles as well, i am investigating this. A friend of mine owns a metal/aluminium casting company and according to him clone handles can be fabricated.

Here's my friend's car with these clone mirrors, also front splitter is own production:

I had made 30 pairs of clone 968 mirrors last year. Gurra/Gustaf sold 10 pairs of these in Sweden. It might be possible to produce clone 968 handles as well, i am investigating this. A friend of mine owns a metal/aluminium casting company and according to him clone handles can be fabricated.

Here's my friend's car with these clone mirrors, also front splitter is own production:

Olli
-88 951 3.0L 16V
-88 951 3.0L 16V
- 951racer
- NA-Poster
-
- S2-Poster
- Maxx
- Addict
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
Ser ut att vara samma som Sandén (http://www.sanden.nu) säljer.951racer wrote:OT , Olli could you make me a front splitter like that ?
Delar & tillbehör -> Kaross:
Frontspoiler S2 & 951 Turbo
Typ " Gemballa". Fästes i original infästningar
Tillverkad i glasfiber, finns i svart, vit & röd gelcoat!
Pris: 1500:-
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)