Tycker Karl överdriver detta "problem" något väldigt...

Det är väl klart jag överdriver!patand wrote:Tycker Karl överdriver detta "problem" något väldigt...
Nej... den är faktiskt så bra som jag tror...Karl Birgander wrote:Du överdriver aldrig 931:ans egenskaper?
Skulle jag gärna göra, men kommer tyvärr inte på söndag.patand wrote:Vi kanske ska bytlånas på Söndag om vi lyckas få dit båda bilarna...
Deal!Karl Birgander wrote:Vi sparar på den till nästa säsong!
För och vara lite petig så är turbolagg första fasen av ketchupeffekten, dvs biten kommer-inget-kommer-inget-kommer-inget ... turbolagg i sig är ju helt ofarligt, däremot så har man inte den effekten man skulle vilja i det givna ögonblicket vilket kan vara irriterande ... när sen turbon kommer upp i varv och laddtrycket ökat så kommer ketchupen. Ibland får kan kanske mer än man önskat bara för att man "tar i för mycket". Men vet man att det kommer så finns det ingen större anledning att bli överraskad.Idriz wrote:Eftersom det blivit massa snack om turbo lagg och att turbon är svår körd så vill jag få det hela förklarat? vad menas med turbolagg och hur stor är risken för turboladd mitt i en kurva ? det känns ganska farligt men endå som att det måste gå att ficksa på något sätt eller att folk kört av vägen o skyllt på detta? hur som helst låter det inte trevligt:)
Vissa borde prova att köra en 931a... där kan man börja tala om brist på bottendrag...Rikard wrote:Om man däremot skall tävla i slalomkörning så är brist på bottendrag ytterst frustrerande vid vändningarna.
Users browsing this forum: Google [Bot]