Har ägt den nu i ett par år sedan 2003, köpte den som rep. objekt men hela bilen var i ett väldigt fint skick men motorn var osäker funktion på.
Var då på väg att göra en a-traktor av den, men jag kom på bättre tankar.
Jag fick veta att oljetrycket hade försvunnit för den tidigare ägaren, så började kolla på det lite med lite assistans från en bekant, fick oljetryck igen men varade bara i ca 3 mil, sedan ställde jag den igen det här var vintern 2004-2005.
Nu i år fick jag tillbaka gnistan igen under sommaren och lite pengar från sommarjobbet så nu har jag lämnat den till verkstad och har varit med lite där och kollat hur det går, verkar som oljepumpen kärvar och även nedre balansaxeln.
Så verkstan ska kolla vad som behöver bytas i anslutning till det och jag har kollat lite själv på delar och även pratat med Sandens i gbg om vad det kan vara för fel och på delar till den.
Först år har jag även förstått att det är en fin bil jag har fått tag på, som har delar motor med en del modeller av 944 och inta har en vw motor som flera sa till mig i början att det är inget att ha, den har ju en vw motor.
Så 2007 lär den vara ute i trafik igen på våren, samtidigt som jag tar mitt körkort så fort som möjligt i januari, får väl leta ngn vinterbil eller låna farsans i några månader.
Bilder Finns nu, och färgen heter Zaphirblau, Zweischicht Metallic
Kommer att köra så mycket som möjligt i år med den, ska även ut och testa på bana, har kört gokart innan så känns roligt att lära sig köra bil på bana nu.
MVH Björn
Tänkte ja samlar infon här
SAKER SOM ÄR FIXADE:
Januari 2007
*Olja + Filter är bytt (ca 10600 mil)
*Kamrem bytt
*Balansaxelrem bytt
*delar till oljepump
Mars 2007
*Nya Bränslerör
*Ny Bromsvätska
*Nya belägg bak och nyrenoverad kolv, Utzon hade problem att få tag i "nya"
*De mesta av bromsrören bytta och slangar.
*Ny Bakre ljuddämpare
*Växel länkage i ordningställt
Maj 2007
*Höger Dimljus bytt 17/5
*Fjäder bytt 13/5
*Nya Handbromsbackar 19/5
Juni 2007
*Nya Kol i generator 1/6
*Ny Generatorrem 1/6
att göra lista:
*Tändstift
*Tändkablar
Blev tyvärr inte blankt papper den 17:e april vid besiktning, fick ett par 2:or, ena blinkersen fram hade slocknat under besiktningen

Fick också reda på att vänster fjäder var av, ett halvt varv från botten, så tyvärr blir det en beg fjäder där tills nästa löning, då jag kommer att investera i nya istället.
Här är nu bilder på den också, inga verkstadsbilder tyvärr, är bara lite småpill kvar och snart besiktning också.
(Edit: >Bilder inlagda 24/3 07)
Bilder, se i garaget Mitt Garage