(Finns andra planer på andra bilar också, men gillar porschen starkt, men får se vart de slutar då jag ej kommer ha någon ekonomi i framtiden :\)
Men vad skall man köpa?
Vilken är bättre?
Vilken är mer rejser osv?
TIPS?

Försäkringen skiljde några hundra kronor mellan min S2:a och min Turbo.. så det beror nog mer på bolag!Karl Birgander wrote:Ska du trimma: Turbo.
Vill du lära dig att hantera 211 hk fullt ut: S2
Försäkringen lär vara en bra bit billigare på en S2 för dig.
Kostnadfråga på trimning av en turbo då?Karl Birgander wrote:Ska du trimma: Turbo.
Vill du lära dig att hantera 211 hk fullt ut: S2
Försäkringen lär vara en bra bit billigare på en S2 för dig.
Chip, avgas är inte dyrt, men hur många nöjer sig där?DENIS wrote:Kostnadfråga på trimning av en turbo då?
Kostar väl rätt så mycket?
Vad har en turbo orginal?
DENIS wrote:Skriver bilen på far min så
Bara för att klargöra: Naturligtvis är det skillnad på draget mellan 211 hk och en lätt-trimmad turbo!Erol wrote:Jag kan säga att 260+ hk med turbo vrid skilljer sig rätt mycket från S2:ans 211 hk.
Framförallt när man kommer upp runt 80-100km/h å över.
Dock så får man lite fördöjning på effekten iom.
Självklart... Men det är skillnad på en S2:a och en orginal Turbo (220hk)Karl Birgander wrote:Bara för att klargöra: Naturligtvis är det skillnad på draget mellan 211 hkErol wrote:Jag kan säga att 260+ hk med
turbo vrid skilljer sig rätt mycket från S2:ans 211 hk.
Framförallt när man kommer upp runt 80-100km/h å över.
Dock så får man lite fördöjning på effekten iom.
och en lätt-trimmad turbo!
hahahaErol wrote:Självklart... Men det är skillnad på en S2:a och en orginal Turbo (220hk)Karl Birgander wrote: Bara för att klargöra: Naturligtvis är det skillnad på draget mellan 211 hk
och en lätt-trimmad turbo!
också, de 10 hk som skilljer dem är inte som att jämföra med 10 extra
sugmotor hästar.
Som det sagts vid flera tillfällen tidigare, Smaken är som baken.... Delad
Vissa gillar turbo... andra sugisar... Dock så resonerar jag som så, att
köper jag en Porsche, en prestanda bil så vill jag inte bli ifrånåkt
av "svensons" v70 på landsväg med en snorig unge som äter glass i
baksätet och definitift inte när jag kan få en mycket motorstarkare porsche
för samma pengar som en S2:a
Men detta är mitt resonemang![]()
Mvh Erol
*SMILE*Jon80 wrote:Jag måste säga att jag blev överaskad över S2ans prestanda när jag fick en åktur i Bodens Svarta's S2!! Var betydligt bättre drag i den än jag hade förväntat mig! Så en S2a skulle jag kunna tänka mig.. bredvid Turbon, för turbo-glädjen vill jag inte byta bort. När man sådär lätt brummar på under 3000varv.. *brum brum brum.*.. för att sedan höra turbonveva igång *schhhhhhhhhhh* *Wroooooaaaaaaaam!!!!* I med nästa växel *Schhhhhh* *Wrooooooaaaaaammm!* I med nästa! *Schhhhhhh* *Wrooooooooooaaaaaaammmmmmmmmmmm.m.m.m <-- Deacceleration*... Huga ligen, det är ju så smilgroparna åker upp bara man tänker på det!
Users browsing this forum: No registered users